5 weken oud!

Hoi, afgelopen voor het eerst met Suze naar het cb geweest. Ze woog iets meer dan 3800 gram en was in de afgelopen weken gemiddeld 200 gram gegroeid. Haar lengte was 52 cm. Ze is nu 5 weken oud en krijgt 6 x 120 aangeboden, maar drinkt dit meestal nog niet leeg. De nachten varieren van 6 uur doorslapen tot soms wel 8 uur (met dit laatste zijn we natuurlijk super blij :)). 's avonds is tussen de fles begin van de avond en rond 10 uur erg onrustig. Vaak ligt ze dan bij of m'n vriend en wordt dan rustiger. Na de laatste fles 's avonds gaat ze we slapen. Ik ben erg benieuwd hoe het bij jullie gaat?!

Hoi,
Jeetje wat gaat het snel...netjes dat de kleine meid zo goed groeit en al lekker doorslaapt...zou ik ook wel willen hihi Onze kleine man is morgen drie weken oud en heeft last van buikkrampjes meestal zo tussen zeven en tien is hij ook erg onrustig en huilderig en idd meestal ligt ie dan net zoals bij jou bij mij of mijn vriend en dan is het goed...hij zit net als jou kleine meid al op de 6 x 120 na overleg met het cb afgelopen dinsdag en meestal drinkt ie het wel op...

groetjes

Hey,

Robin is ook 5 weken.
Hier bv zonder ritme. We zijn nu begonnen met avondritueel, dus pyama aan, voeden op kamer, kruik in bed. En dan slaapt ze tussen 5 en 7 uur. Maar overdag om de drie uur en vanaaf ineens om het uur.
Ze heeft wel heel veel last van krampjes, dis zijn nu gestart met infacol. Gaan morgen een inbakerdoek proberen.

Liefs,

T

Hier werken we met een puckybaby. Werkt goed en gemakkelijk om de kleine in te leggen. Bij ons werkt infacol goed, hebben het na een week gebruikt. Nu af en toe nog eens.

Suze doet het dus super goed!!!! en die onrustige avonden hebben we volgens mij allemaal wel toch?! Bij ons is de kleine meid onrustig vanaf een uurtje of 9 tot de laatste fles.

Kindjes slapen in een cyclus van ongeveer 50 minuten.
1e helft rem: dus dan dromen ze, maken ze bewegingen en geluid.
2e helft nonrem: san zijn ze diep in slaap en liggen ze stil, volledig ontspannen. Kan lijkbleek zijn omdat bloed naar organen gaat voor spijsvertering.

Als ze moe worden gaan ze bijv met handjes naar ogen of oren ( zijn nog veel meer kenmerken). Als ze dan niet gaan slapen missen ze de trein en kunnen ze pas weer de volgende pakken. Dus na 50 min.

En dan kunnen ze ook dog indifferente slaap hebben, daarin kan het lijken of ze wakker zijn doordat ze ogen open hebben maar is niet zo.

Als je ze wakker maakt tijdens zo'n cyclus moet te ook op de volgende trein wachten

Terug
Bovenaan