5 weken zwanger,echo

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal

Ik heb een echo   gehad toen ik 5,bijna 6 weken zwanger was. Hierop was alleen een vruchtzakje met een pieplein stipje te zien.Is dit normaal? Ik ben erg ongerust aangezien ik ook al een week wat bruin bloedverlies.(daaromkreeg ik die echo).Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen.

groetjes lente

Ben geen deskundige, maar als je 5 of 6 weken zwanger bent, zie je sowieso al niet zo heel veel. Het klinkt me dus niet raar in de oren. Maar ik neem aan dat je vk of gyn wel heeft gezegd of het er wel of niet goed uitziet? En verhalen die ik hoor over bruin bloedverlies hebben vrijwel altijd te maken met 'oud' bloed wat eruit moet en dat zou volgens mij verder geen kwaad kunnen. Op zich zou dit dan ook geen reden moeten zijn voor een echo, maarja, ik weet niet hoe ze dat precies bepalen. Ik zou me niet al te veel zorgen maken, er is niets geks aan je verhaal! En bij zorgen, gewoon even de vk bellen, dan weet je het zeker!
Veel plezier met je zwangerschap,
liefs, Mimi

Als je nog geen 6 weken zwnager bent dan is er ook nog niet veel te zien. Hartje gaat pas later kloppen.

Miep

Hoi Lente,

Ook ik heb een echo gehad toen ik 5 a 6 weken zwanger was. Er is inderdaad een wit cirkeltje met een stipje op te zien. Meer niet... heb rond de 10 weken ook wat bruin bloed verloren, maar ben inmiddels ruim 25 weken zwanger van een spartelend wondertje....

Het blijft zowiezo spannend tot aan de 13 weken. Probeer je lekker te ontspannen en geniet er alvast van.

Roebertha

Hoi,

Ik heb de echo gehad op de dag dat ik precies 6 weken zwanger was. Bij mij was het rondje met het stipje te zien maar ook een kloppend hartje. Dat begint zo ongeveer eind 5e begin 6e week te kloppen. Echter als het nog niet klopt bij de 6e week dan hoeft er helemaal niks mis te zijn. Het kan dan bv dat bij 6 weken en 3 dagen het hartje wel klopt. Bij de een gaat dit nu eenmaal sneller dan de ander.
Ik heb deze echo vroeg gehad omdat ik zwanger ben middels ivf en verklevingen heb.

Probeer je niet te druk te maken want juist rust in je lijf is nu heel belangrijk!

gr.Ing

Hoi,

bedankt voor jullie snelle reacties. Ik probeer me zo rustig mogelijk te houden maar dat valt niet mee. haha!Ben eindelijk na 2,5 jaar zwanger dus dan wil je zo graag dat het goed is. Als ik ruim 7 weken zwanger ben dan krijg ik weer een echo.Ik hoop zo dat het hartje dan klopt en dat het vruchtje goed gegroeid is.

Liefs lente

Spannend! Heel veel succes voor dan en probeer rustig en positief te blijven, want dat is inderdaad het beste wat je kunt doen! Straal het door naar het kleintje in je buik! laat je weten hoe het afloopt?

Liefs, Mimi

Hoi Lente,

Heel herkenbaar!!!
Ik ben meteen na stoppen met de pil zwanger geworden en had dus geen idee hoe ver ik was. Ik dacht een week of 8. Ik kreeg een echo, omdat het zo onduidelijk was. Zag wel een vruchtzakje en 1 of ander vaag stipje, maar verder niets.
Mocht een week later terugkomen.
Ik had me er eigenlijk al helemaal bij neergelegd, dat het niets was. Week later: kloppend hartje. Bij nameten bleek ik 7 weken te zijn.
Ik was dus gewoon te vroeg voor een echo.
Voor de zekerheid 2 weken later nog een keer gemeten: 9 weken en op schema.
Ik ben nu intussen 10 weken en 2 dagen.
Ik merk wel dat ik de onzekerheid hou. Heel gek. Zal blij zijn als die kleine gaat schoppen, dat lijkt me zo geruststellend...

Heel veel sterkte ennuh... laat je niet gek maken, komt vast wel goed!
Hou ons op de hoogte!

Liefs, Eva

Terug
Bovenaan