5 weken zwanger en buikgriep

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,

Vandaag gebeld met de verloskundigenpraktijk, en ik ben 5 weken zwanger! Ik vind het natuurlijk helemaal geweldig, maar....nu heb ik sinds gisteren buikgriep. Diarree, misselijk, moe enz. Oké; misselijk en moe hoort erbij, maar diarree? Volgens de verloskundige kan het niet veel kwaad, maar ik maak me toch zorgen. Ik ben bang dat ik niet genoeg binnen krijg om het vruchtje ook te voeden. Alles gaat eruit...
Wie kent dit en kan er wat over zeggen? Ik ben heel onzeker, zoals veel van jullie vast zijn (geweest).

Flower

Hoi Flower,

ga er maar gewoon vanuit dat je verloskundige gelijk heeft hoor. Je kindje pakt sowieso wat het nodig heeft, al is het ten koste van jou. Jij hebt altijd wel ergens nog een reserve van dit stofje of dat vitamientje, en wat het nodig heeft pakt het. Diaree is op zich idd ook niet erg, zolang je maar genoeg vocht binnen krijgt, dus veel water blijven drinken ( is sowieso altijd goed). Als het echt te lang aan blijft houden, zou ik na een week ofzo nog eens bellen met je verloskundige.
De natuur heeft het allemaal goed geregeld hoor, probeer daar gewoon op te vertrouwen. Kijk naar de dieren, als er iets met hen is als ze zwanger zijn kunnen ze er ook geen rekening mee houden, en dat gaat over het algemeen ook goed, toch?

Groetjes Sharon, enne, beterschap. 29+2

Dag Flower,

erg vervelend e zo buikgriep tijdens je zwangerschap.
Ik ben nu 37 weken en had vorige week ook buikgriep... Heel de nacht diarree en overgeven, echt verschrikkellijk...
Ben tegen de morgend via spoed binnen gegaan in't ziekenhuis en ze hebben een infuus geprikt voor vocht toe te dienen. Het overgeven en ziek zijn, wekte de weeën op. Dus... was even schrikken, het gedacht dat ons kleintje geboren kon worden.
Ik hoop ik alle geval dat het snel beter gaat met je, want het is idd niet prettig...

BETERSCHAP!!

Liefs,
van ons...

Hoi Flower,

Ze heeft inderdaad gelijk. Veel vrouwen worden natuurlijk een keer ziek in die 9 maanden en bij de eerstvolgende controle blijkt dan dat de kindjes vaak extra zijn gegroeid, omdat jij zowat stil ligt en hij of zij dus alle energie krijgt om te groeien.

Je lichaam zorgt er voor dat je kindje voor gaat, en hierdoor kan het wel langer duren voor je weer beter bent. Maar je baby krijgt dus genoeg. Je zou eventueel multivitaminen kunnen slikken als je dat nog niet doet, bijv Gravitamon. Die kun je je hele zwangerschap en bij bv slikken voor de nodige extra's. Heb ik altijd gedaan en voelde me daar heel goed bij.

Veel vrouwen zijn ook zo misselijk in het begin van de zwangerschap dat ze weinig binnen krijgen. Ook dan krijgt je baby nog genoeg. Baby's die in het begin weinig krijgen, ontwikkelen vaak een grote placenta. Met als gevolg dat ze na de ochtendmisselijkheid, of in jouw geval buikgriep, extra veel voedingsstoffen krijgen en je een lekkere flinke, gezonde baby krijgt.

Maak je geen zorgen en neem dus event. Gravitamon of zo. Dan komt het wel goed.

Groetjes, Marisa

Terug
Bovenaan