5 weken zwanger en pas me kleding niet meer

nou ben ik pas 4 a 5 weken zwanger en ik pas me kleding niet meer ik maak me wel zorgen omdat ik het gevoel krijg dat ik te dik wordt  mijn broeken ziten straker of pas ze gewoon niet ben van maat 36 naar 38 gegaan nou moet ik wel toegeven dat ik iets aangekomen ben maar 38 zit nu wel goed maar heb het gevoel dat ik snel naar 40 ga :O bh zijn te klein al ben ik daar wel bij mee hahah maar het is voor namelijke spijkerbroeken vind ze ook niet meer lekker zitten

om het erger te maken zegt mijn familie ook dat ik kwa heupen veel breder lijk :(

iemand ook hier ervaring mee gehad ?

Hai Juliana,

Ik heb precies hetzelfde, ik paste al heel snel mijn kleding niet meer. In kg ben ik nog niets aangekomen, alleen mijn buik en benen zijn gigantisch. Ik maak me er ook flink zorgen om en heb al meerdere keren huilend voor mijn kledingkast gestaan, maar het hoort er gewoon bij helaas. Ik probeer zo gezond mogelijk te eten en voldoende te sporten, en heb me voorgenomen na de zwangerschap snel mijn extra kilo's kwijt te raken. Ik probeer nu vooral te genieten :)

Misschien zijn jurkjes een tip als spijkerbroeken niet lekker zitten? en positie kleding kan je natuurlijk ook al overwegen ;) bij H&M hebben ze leuke betaalbare kleding.

Hoi Fleurtje

<span style="line-height: 1.5;">bedankt voor je reactie ja ik ben gewoon super onzeker nu al met me lichaam ik vind het nog zo vroeg dan denk ik als het nu al zo is hoe zou het zijn als ik 35 weken ben :O   </span>

ik denk wel om meer jurkjes te dragen ook al heb ik een positie broek gekocht zit heerlijk maar voel me soms schuldig omdat het nog zo vroeg in me zwangerschap zit en dus nog geen buik heb 

Het schijnt na een week of 12 minder te worden, waarschijnlijk houdt je veel vocht vast en is jouw lichaam zich aan het voorbereiden op een dikke buik ;)

Hoezo voel je je schuldig als je positiekleding draag zonder buik?

Heel herkenbaar!! Ter geruststelling... ik kwam de eerste 5 weken ook 'gigantisch' aan. Bijna 3 kilo om precies te zijn. Toen ik ging googelen of dat normaal was, las ik bijna alleen maar verhalen over mensen die of niet aan kwamen of zelfs afvielen. Ik maakte mezelf helemaal gek, want ik ben ook nogal gek op m'n lijntje ;) Maar echt, de mensen die niet aankomen hebben meestal al wel een beetje overgewicht. Jij hebt gewoon maat 36, en je lichaam slaat vet op, om zich voor te bereiden op wat komen gaat. Bij mij stopte het na 5 weken. Mijn verloskundige zei dat het wel vaker voorkwam. Nu ben ik 16 weken en ben ik bijna 4 kilo aangekomen. Vind het nog steeds niet leuk, maar het gaat niet meer zo hard en uiteindelijk weeg ik 56 kilo nu. En in principe is dat natuurlijk een prima gewicht voor iemand die 16 weken zwanger is. Probeer te genieten!!

Liefs

Ps: mijn moeder, zusjes, schoonzus, neven van mijn vriend, collega's, vriendinnen en zelfs vriendinnen van vriendinnen genieten er gewoon van om me te vertellen dat ik worstenvingertjes heb, en een dikke kont en dat ik toch wel breed in de heupen word haha. Dus die ervaring heb ik ook. Ik vraag ze dan hoe het voelt voor hen dat ik er nog steeds beter uitzie dan hen... meestal vinden ze dat niet zo leuk ;)

hey Fleurtje

ja denk dat ik veder in de zwangerschap moet zijn om die kleding te dragen miss zit het tussen me oren

Clxx wat ben ik blij om dat te horen ik zag me zelf al als een koe over een paar weken ik wil echt niet veel aankomen maar ja gelukkig is het niet de gehele zwangerschap dat je zo snel aankomt

ik zit nu nog al in paniek omdat ik aan het bloeden ben sins gisteren avond het was eerst heel licht rose en nu is het wel rood het is alleen als ik naar de wc ga ik ben zoo bang dat ik een miskraan krijg :(

Och jee Juliana, wat vervelend voor je.. Bloeden hoeft niet perse het ergste te betekenen. Is het inmiddels al gestopt?

Misschien even contact opnemen met de verloskundige? Wanneer heb je je eerste echo?

<p style="text-align: left;">had maandag de verloskundige gebelt en zij maakte zich geen zorgen en dat ik gewoon 3 weken moest wachten op die echo wand er was nu toch niks te zien was best een teleurstelling maar heb geprobeerd mezelf rustig te houden maar paar uur later heb ik zelfs stolsels gehad na ik ging van het ergste uit was gewoon zekker dat ik al een miskraan had dus de hele avond lopen huilen van ochten ook weer bloed en stolsels en wat buikpijn dus heb ik mijn ha gebeld en mocht gelukkig bij de gynaecoloog langs komen voor een echo was niet heel veel te zien wel dat tie er nog was maar niet echt een baby ze zij dat dat normaal is voor 5 weken</p>
<p style="text-align: left;">ze zij kan zijn dat je als nog een miskraan krijgt of dat je baarmoede te snel groot word dus van daar die bloed en stolsels moet over 1 week weer terug komen dus het is afwachten of het nou wel of niet een miskraan word</p>

Terug
Bovenaan