5 weken zwanger en pijn scheut rechts boven mijn lies

ik weet net dat ik drie dagen zwanger ben, ik vind het allemaal nogwel erg eng en ben best onzeker, heb ook nog raar klachten, rug pijn en zeurderig gevoel in mijn buik.... dus ook bang dat ikzo weer ong wordt en de testen verkeerd hen gelezen of zo....

nu heb ik vanacht een keer geniest en ik lag op mijn rug en kreeg toen in een keer een pijn scheut rechts net boven mijn lies ( denk ik, want waar zit je lies??)

pijn ging meteen weer weg, maar als ik nu weer nies voel ik het nog steeds een beetje, andesr niets, heb ok geen bloedverlies oid... maar kan het dan wel zijn, het is zo,n eng gevoel en het maakt me zo onzeker


wie kan me helpen ,
tobi
 
hoihoi.
ik denk dat je je niet druk hoeft te maken hoor. als er geen bloedverlies is en de pijn niet erger wordt hoeft er niets te zijn. toen ik net 5 weken was. heb ik ook hier op het forum een stukje paniek gezet. ik had net als jij rechts boven mijn lies pijn. die zit eh ja hoe leg je dat uit rechtsonder je buik en boven je been. (hoop dat je het snapt). ik was ook helemaal in paniek bij elk pijntje wat ik voelde. als je bloedverlies krijgt of de pijn wordt heel erg dan de dok bellen is mij toen geadviseerd.
sterkte ermee enne gefeliciteerd trouwens....
 
Hai Tobi,
Het klinkt inderdaad niet als iets om je ongerust over te maken. Waarschijnlijk is het bandenpijn, dit zit onder in je buik, meestal aan de zijkanten, iets boven de botten van je heupen.
Heel simpel gezegd is je baarmoeder een soort zakje wat aan elastiekjes hangt. Omdat je baarmoeder nu moet groeien en zwaarder wordt, worden die elastiekjes ( je banden) steeds meer opgerekt. Dat kan je voelen, zeker als er even extra spanning op komt te staan als je bv niest of aan het einde van de dag als je moe bent. Het voelt een beetje aan als een verrekte spier ofzo, maar dan wat stekeriger.
Het hoort erbij en bij periodes wordt het even erger, als je kindje hard aan het groeien is. Als het heel erg is en blijft, kan je het aan de verloskundige of huisarts vragen, maar het klinkt zo als je het omschrijft erg als bandenpijn en dat kan geen kwaad.
Groetjes Mikky
 
Terug
Bovenaan