5 weken zwanger en zwarte ontlasting

<p>Hi hi </p><p>Ik ben nu 5 weken zwanger maar ik heb enorme last van mn darmen en sinds vannacht diarree (sorry voor t vieze praatje). Net had ik ook weer diarree en het was zwart... kan het van die pillen komen die je slikt tijdens je zwangerschap .. van die multivitamine voor zwangere vrouwen?</p><p>Iemand dit ook gehad? Ik twijfel of ik de huisarts moet bellen. Heb ook het prikkelbare darm syndroom.. maar zwarte poep heb ik nooit echt.</p>

Van ijzer krijg je zwarte ontlasting maar in die multivitamine zit niet genoeg ijzer om dat te veroorzaken. Ik zou de huisarts bellen. Zwart kan duiden op oud bloed. En nu klinkt oud bloed beter dan vers maar dat is in het geval van ontlasting het tegenover gestelde. Maag of darm bloedingen komen er namelijk als oud bloed uit. En kunnen zeer gevaarlijk zijn 

Wat ze hierboven zeggen. Inname van houtskool en ijzer kan dit veroorzaken . Oud bloed kan uiteraard ook maar als verpleegster kan ik je zeggen dat dat echt wel een specifieke vreemde geur heeft. Voor de zekerheid even een staal binnensteken bij de arts 

[quote quote=10175700]
Wat ze hierboven zeggen. Inname van houtskool en ijzer kan dit veroorzaken . Oud bloed kan uiteraard ook maar als verpleegster kan ik je zeggen dat dat echt wel een specifieke vreemde geur heeft. Voor de zekerheid even een staal binnensteken bij de arts
[/quote]
Niet persee waar. Ik werk zelf ook in de verpleging en heb bloedingen meegemaakt zonder geur. Maar vooralsnog altijd laten checken. Beter zeker weten dan ermee blijven rondlopen en het mogelijk verergeren 

Terug
Bovenaan