5 weken zwanger erg veel klachten. Gyn laat me wachten.

<p>Hallo,</p><p>Ik wou toch wel even graag van mij afschrijven omdat ik erg veel stress heb.</p><p>Ik kwam er maandag achter dat ik zwanger ben van mijn eerste. Ik voelde gelijk dat er iets niet goed zat. Ik ben naar de huisarts gegaan en die heeft mij gelijk doorverwezen naar gynaecoloog waar ik de volgende dag terecht kon. </p><p>Na een ego kwam ze tot de conclusie dat er vocht te zien was achter mijn baarmoeder en dat er een verdikking in de linker eierstok zit. In de baarmoeder kon ze niets zien zitten. Ze vertelde me dat ze dacht aan een buitenbaarmoederlijke zwangerschap en moest maar even bloed prikken. Ze belde me gister en zei dat ze aan het bloed zag dat het geen buitenbaarmoederlijke zwangerschap is en dat ik volgende week maar weer terug moest komen.</p><p>Ik zei tegen haar dat ik echt veel pijn had en de hele dag op bed moet liggen om het dragelijk te maken. Ik moest maar gewoon bellen als het erger werd.</p><p>Heeft iemand van jullie iets soortgelijks meegemaakt? Ik zit echt slecht in mijn vel nu en weet het gewoon allemaal even niet meer.</p><p>Bedankt voor het lezen.    </p>
 
Ik heb hetzelfde gehad qua pijn. Bij mij dachten ze ook aan buiten baarmoederlijke zwangerschap en moest om de dag terug komen voor een echo en bloed prikken om te of te kijken of de hcg waarde steeg. Ik kroop letterlijk over de grond van de pijn die achteraf gezien afkomstig was van de darmen. Bij 5 weken kunnen ze op de echo ook nog weinig zien daarom moet je denk ik nog afwachten.
Veek sterkte met afwachten ik zal duimen .ik ben het bewijs dat 't niet slecht nieuws hoeft te zijn. Ons kindje is inmiddels 3 maanden oud. 
 
Bijzonder dat ze zegt dat ze aan je bloed kan zien dat het geen bbz is en dat je een week weg mag blijven na een 1e controle. Ik heb er in april 1 gehad, maar had ook geen goed gevoel alleen nog een pijn. Op de 7 weken echo zag ze niets dus ik moest bloed prikken op hcg. Die was nog heel hoog toen 2 dagen later weer terug om weer te prikken en een echo om te kijken of er wat te zien was of dat mijn hcg af nam en mijn lichaam het vanzelf zou opruimen. Waarde was toen nog even hoog dus 2 dagen later weer en toen was hij gehalveerd en mocht ik een week wegblijven. Al die tijd had ik niet echt pijn die kwam 2 dagen na die 3e keer terwijl ik toen lang weg mocht blijven. Bij ging het gepaard met duizeligheid en toen heb ik weer gebeld en mocht ik s middags extra langskomen, maar dat heb ik niet gered. Mijn vriend kwam naar huis en zag mij en heeft toen gelijk gebeld dat we er nu aan zouden komen. In het ziekenhuis weer een echo en toen viel ik flauw dus gelijk besloten om te opereren en dat was maar goed ook want ik had inmiddels een gesprongen eileider en dus inwendige bloedingen. Op alle echo's was dit niet te zien!
Ik wil je niet bang maken, maar wees alert op duizeligheid en flauwvallen. Als het niet gaat gewoon aan de bel blijven trekken. Je kunt namelijk in shock raken door inwendige bloedingen. Ik hoop dat het bij jou allemaal goed afloopt en dat je echo gewoon te vroeg was.
 
Oh wat een heftig verhaal. Ik ben gelukkig nog niet duizelig en durf bijna te zeggen dat de pijn al minder is. Het voelt bij mij als een menstruatie pijn met af en toe een steek. Ik heb het al 1,5 week. Alleen als ik sta. Ik weet niet hoe de pijn bij jou voelde maar volgens mij was dat behoorlijk erger?
Bedankt voor het antwoorden! 
 
 
Terug
Bovenaan