5 weken zwanger, kotsmisselijk, hoe kom ik de kerst door?

<p>Goedeavond allen, </p><p>Na 7 maanden geleden bevallen te zijn van een prachtige dochter, is het opnieuw raak. Harstikke welkom. </p><p>Waar ik bij mijn eerste kindje, op vermoeidheid na, geen kwaaltjes had. Heb ik dat nu in het kwadraat. </p><p>Ik ben de hele dag door misselijk, van eten koken kan ik over mijn nek gaan. Pijntjes vergelijkbaar met de eerste dag van ongesteldheid, en eigenlijk wil ik het de familie nog niet vertellen. </p><p>Hebben jullie tips om 2 dagen gourmetten te kunnen doorstaan? Zonder opmerkingen te krijgen van "ben je zwanger ofzo?"</p>

Poeh... Zeggen dat je de buikgriep hebt? Dan hoef je evt niet eens te komen. Ziek is ziek. 
Ik ben bij beiden zwangerschappen erg misselijk geweest incl medicatie om spugen te remmen. En ik kon echt niet gourmetten hoor... wat balen dat het niet even op zich liet wachten! Net tijdens de feestdagen. 

Gourmetten lijkt me niet ideaal. Ik was twee jaar terug ook zwanger met kerst (wel al iets van 30 weken ofzo) en ineens al dat rauwe vlees voor mn neus op tafel en zo'n wilde combinatie van geurtjes, ik had sinds 18 weken geen last meer van misselijkheid, maar het was spontaan terug. Ik snap dat je vorige week waarschijnlijk niets qua dieetwensen hebt doorgegeven, maar ik zou ook skippen als ik jou was, in elk geval het diner. 
Overigens nu weer zwanger (gelukkig deze keer met 14 weken al veel minder last van misselijkheid) en er staat ook gourmet op het menu. De familie weet gelukkig dat we in verwachting zijn en heeft nog in het geheugen staan hoe het de vorige keer ging. Voor mij is er dus een speciaal bordje met allemaal netjes in de keuken goed doorgegaard eten/salade die opgeschept is voordat het op tafel komt, zodat ik ook me geen zorgen hoef te maken over mijn slordige zwager die vrolijk met hetzelfde bestek rauw vlees als de paprika op de plaat schept...

O die buikpijn is eigenlijk een hele goede! Bedankt! Oei Lewis dat lijkt me ook geen pretje. 
ElsieJoy, het scheelt dat ze weten dat ik niet zo van salades e.d. houd en dat ik overal een eigen vork voor heb haha. Ik sta bekend om de veelgebruiker, als het gaat om bestek die het tig keer kan afspoelen ? en dat is eigenlijk altijd al zo geweest. 
Bedankt voor jullie antwoorden. Hier kan ik wel wat mee. Veel succes met de zwangerschap ik hoop dat ze voorspoedig verlopen ?

Mijn probleem was ook niet zozeer dat ik zelf niet genoeg bestek had, als wel dat ik dus ook geen paprika meer durf te scheppen uit een schaaltje waar ik net nog iemand met z'n rauwvlees vork in heb zien gaan. Bij mijn familie is het heel gebruikelijk dat iedereen aan de ene kant van het bord de rauw vlees bestek/prikkers heeft liggen en aan de andere kant het bestek voor het gare spul/rauwkost. Ik was dan ook zeer verbaasd toen ik voor het eerst bij de schoonfamilie ging gourmetten en uberhaupt maar 1 vork kreeg. Mijn hoofd had echt zoiets van: hoe dan?!

Wij hebben alles afgezegd, aangezien ik heel erg moe ben en met vlagen misselijk (12weken zwanger) familie weet nog van niks wij houden het nog even geheim. Aangezien ook de corona cijfers oplopen, hebben wij dat als 'smoes' gebruikt. 

Terug
Bovenaan