5 wkn en erge rugpijn vooral s'vonds ook raar gevoel in mijn buik herkent iemand dit?

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,
even een vraagje ben nu 5 weken en 2 dagen zwanger van mijn eerste en ik heb sinds een paar dagen heel erge rugpijn en ook heb ik het gevoel dat ik mijn buik niet meer kan ontspannen. maar me een beetje zorgen (miss overbodig) maar wil gewoon graag weten of iemand van juliie hier ervaring mee heeft. Moet volgende week pas contact op nemen met vs voor intake gesprek.

miss mama

Ik zou gewoon de huisarts of VK toch even bellen hoor! Je zult hier van alles aan reacties krijgen, maar dan weet je niks zeker: laat een deskundige maar even naar je kijken en horen wat je klachten zijn....
Ik herken ze niet, ik had zelf wel erg last van m'n buik. Vooral als ik het druk had, deed het erg pijn, dus rustig aan doen en stress vermijden, is sowieso een strak plan!

Hoi miss mama,
ik ben vandaag 5 weken en 1 dag.
Ik heb ook last van mijn buik. soort drukkend gevoel onderin  mijn buik en  trekt regelmatig  door naar mijn rug.
Ik heb de dokter gebeld en gevraagd wat dit kon zijn.
Hij vertelde mij dat je baarmoeder erg gevoelig is omdat je net zwanger bent en deze begint te groeien. Het kan geen kwaad.
De ene heeft er meer last van dan de ander.
Ik heb dit ookals   ik op mijn zij probeer te slapen.
Dus dat wordt nog even wennen voor me.
Misschien kan het over een paar weken weer wel.

Groetjes Fanny

Hoi Fanny,

Maak je niet druk hoor, dit is heel normaal. Ik heb het ook al vanaf week vijf. Vooral in mijn onderrug heb ik pijn (had ik ook als ik ongi werd- was) en mijn buik is niet meer zoals normaal. Had altijd een strak buikje door mijn buikspieren, maar sinds ik zwanger ben ontspant mijn buik zich heel anders. Ik kan bijvoorbeeld ook mijn buik niet meer inhouden, zoals je wel eens op strand kan doen in je bikini, hihi... Mijn hele houding is veranderd sinds ik zwanger ben. En ipv een strak buikje heb ik nu juist een klein vetrolletje en kan ik dus mijn buikspieren heel moeilijk inspannen. Ben nu 7,5 week zwanger. En steken onder in je buik/ lies zijn ook heel normaal, vaak juist een goed teken, omdat dat betekent dat je baarmoeder en de kleine groeien.

Groetjes!

Hoi,

Ik ben inmiddels ruim 9 weken en bij mij is die pijn nu weg, maar in het begin had ik hier ook last van. Kan geen kwaad hoor, gaat vanzelf weer over!

Liefs Willeke

Terug
Bovenaan