50% thuis... 50% werken.....

A

Anoniem

Guest
nou de kogel is door de kerk.....

Na weken lang touwtrekken en gezeur op mijn werk is het zover. Vandaag heb ik de telefoon gepakt om mijn beklag te doen bij de vk....

Ik heb een totaal begriploze baas / collega's en dit terwijl de meeste allemaal zwanger zijn geweest.

Vanaf het begin dan maar:

Een paar weken geleden heb ik gevraagd of ik kon stoppen met het draaien van overuren, ivm de vakantie draaide ik weken van 40 uur. Ik heb een staant beroep dus dat viel erg zwaar. Normaal werk ik 25 uur. Hierop werd niet al te posaitief gereageerd. Maar uiteindelijk heb ik het kunnen terugbrengen tot 30 uur per week.

1.5 week geleden begonnen mijn heupen en benen steeds meer te vervelen. Gewoon een zeurderig gevoel. Ik heb aangegeven echt nog maar 25 uur te willen werken omdat ik klachten ging krijgen. Weer een dag of 2 ruzie met de baas en een hoop scheve gezichten ben ik vorige week weerk 25 uur gaan werken.

Helaas tevergeefs.... ik mocht dus minder uren maken maar er werd wel geacht dat ik hetzelfde werk deed... maar dan dus sneller. Na drie dagen kwam ik huilend thuis. Manlief over de rooie.... Maar ik ben nogal eigenwijs, dus lekker op de bank met de beentjes omhoog.   En de volgende dag gewoon weer werken. Nogmaals gevraagd om zittend werk indien mogenlijk omdat het zeuren van depijn intussen over was gegaan in echte pijn..... Zittend werk was niet mogenlijk. Ik moest het maar wat rustiger aan doen. ( en vervolgens wel op hetmatje moeten komen omdat het werk niet klaart is)

Vandaag was ik het dus echt beu. Na een flinke ruzie met manlief, omdat deze het echt van de geklke vond dat ik nog steeds zoveel werkte. Heb ik verloskundige gebeld. En kreeg even de wind van voren....... Ik moet per direct 50% van mijn uren gaan werken, geeft mijn baas geen medewerking dan moet ik voor 100% de ziektewet in.... Nou hier schrok ik wel even van... Volgens de vk was mijn baas totaal van de pot gerukt en moet hij maar meer rescpect opbrengen. Is ie het er niet mee eens kan ie haar bellen, zou ze het wel even uit de doeken doen. Pijn is een noodkreet van je lijf, zei   ze en daar MOET je naar luisteren.... Verder kreeg ik ook nog op mijn kop omdat ik dat dus niet gedaan heb. En moest ook even snel langs komen. Wat denk je bloeddruk ook nog te hoog van de stress........

Nu morgen mijn baas vertellen.... vind het wel een beetje eng......

Zo wat een verhaal...... Lucht wel even op......

Dus voor iedereen DENK AAN JEZELF MEIDEN!!!!!!!!!!!!!!!

liefs gridje

lieve gridje

nou heel veel sterkte morgen dan maar!!!
als hij het niet pikt dan ga je de ziekte wet maar in ja ,,, denk aan jezelf en aan je baby
die zijn belangrijk hoor en je baas vind vast wel iemand anders dan hoor!!

laat je horen hoe het is gegaan dan?

veel liefs cora

Jeetje mina, wat is dat toch met die leidinggevenden van het november forum?
Lekkere verhalen allemaal bij elkaar zo!

Nou, in ieder geval heel goed dat je de vk gebeld hebt!
Heb de folder van FNV door zitten lezen omdat ik op eigen werk moeilijk zit en daar staat letterlijk in dat een baas je  NIET over MAG laten werken als je zwanger bent! Ik bedoel maar! Hij is zelfs verplicht aanpassingen te doen als jij je werk (staand) niet meer aan kan.

Nu snap ik dat je al je moed nodig zult hebben, dus sterkte morgen of wanneer je dat ook nodig hebt. Maar kom gewoon voor jezelf en kind op! Ook al voelt dat tegen natuurlijk, gewoon doen hoor!!!!!!!!!!!!!

Groetjes G.

Hoi Gridje,

ik zat in dezelfde situatie. Ik zag er erg tegenop om te mijn teamleidster   (TL) te zeggen dat ik het werk niet meer aan kon. Ik werk in de zorg. Vond het vervelend voor het zorgcentrum vakantie en zo. Maar ik kon gewoonweg niet meer. Na een weekend zo veel pijn te hebben gehad dat ik niet meer kon lopen, gebeld en meteen een gesprek aangegaan.
Ik ben toen 50% in de ziektewet gegaan en doe alleen nog maar administratief. Alles op mijn eigen tempo. Nou moet ik zeggen dat de reactie van mijn TL heel erg meeviel.
Nu loop ik bij de fysio en die ziet liever dat ik helemaal stop maar dat wil ik nog niet. Ik (wij allemaal) 'moeten' nog zo lang thuis zitten,

Hoe ver ben jij?

Ik moet nog 3 weken werken en dan krijg ik vakantie en voor dat die is afgelopen begint mijn verlof. Heerlijk.

Groetjes Miranda 27+5

zo heb de moed verzameld. En ben net weer thuis. Wonder boven wonder reageerde hij best positief.... (hij kan ook niet anders natuurlijk) Hij had het al aan zien komen maar hoopte door zijn gepush dat ik het nog zou redden tot mijn verlof....Rare gedachtegang maar ok. Ik ga dus nu lekker nog maar 50% werken. Heb er echt een goed gevoel bij....

Ik vond het erg moeilijk naar hem toe te gaan, maar hij zag wel in dat het zo niet langer meer kon.   Nu nog 7 weken en dan heb ik verlof.

Bedankt voor jullie lieve reacties!!!

liefs gridje 25+5

Terug
Bovenaan