52 dagen te laat en niet zwanger.

<p>Hallo Allemaal,</p><p> </p><p>Ik zit inmiddels op mn 52e dag van mn cyclus dat ik niet ongesteld wordt.</p><p>Vorig jaar Augustus gestopt met pil, daarna netjes ongesteld geworden na 33/34 dagen cyclus...nu ben ik dus voor het laatst in Februari ongesteld geweest.  Van mn huisarts moest ik nog even afwachten. Morgen overigens weer er heen.</p><p>Overigens ben ik niet zwanger want dat heb ik meermaals getest.</p><p>Wel gezien mn leeftijd vroeg ze of ik onderzocht wilde worden,waarmee ik uiteraard instemde want ja dat is toch wel prettig.</p><p>Vooraf gaand moest mijn partner dus eerst een sperma onderzoek doen omdat ze dus eerst willen zien hoe het met het zaad gesteld is.</p><p>Ik wordt alleen beetje onzeker van het zolang niet menstrueren......voor zover ik weet heb je zonder menstruatie ook geen eisprong...dus dan is zwanger worden wel heel moeilijk lijkt me?</p><p>Wie heeft dit ook meegemaakt? Of maakt t vaker mee?</p><p> </p><p> </p><p> </p>

Ik ben op dag 42 zwanger geraakt en daar op dag 56 achtergekomen. Mijn cyclus lag daarvoor tussen de 21 en 32 dagen. Ik heb dus gewoon afgewacht. Het kan dus wel zijn dat het een keer langer duurt.

Ik ben in augustus gestopt en had tot februari ongeveer een knappe cyclus. Vorive maand was ze ook al 3 weken te laat/1 week te vroeg dus mijn advies is, kijk wanneer je het had moeten gooien. Gooi er een test tegenaan als je dat een goed gevoel geeft en als die negatief is weet je dat alles gewoon weer een maand opschuift. Ik ben nu 3 dagen overtijd en ga er niet eens meer een test aan wagen. Ik zie wel wanneer ik ongesteld wordt. Nstuurlijk is dst vervelend maar ergens heeft een rommelige cyclus wel wat. Ipv een week extra klussen probeer ik dat nu 2 weken om de kans op bevruchting extra groot te houden. Maar hormonen zijn een gek iets. Van mijn 13e tm 21e ofzo dat ik nog niet de pil slikte nooit een afwijkende cyclus gehad en nu dus zo vaag. Schouders ophalen en genieten van wat er komende zomer op de planning staat. Hoe meer je er druk over maakt hoe minder kans dat het raak is.

Dus je hebt wel degelijk een eisprong als je niet menstrueert?
Naja dit had ik nog nooit meegemaakt dus ja dan maak je je meteen al beetje ongerust.
Je kunt dus ook wel degelijk zwanger worden? 

[quote quote=10193852]Dus je hebt wel degelijk een eisprong als je niet menstrueert? Naja dit had ik nog nooit meegemaakt dus ja dan maak je je meteen al beetje ongerust. Je kunt dus ook wel degelijk zwanger worden?[/quote]
In mijn geval had ik gewoon ineens een hele late ovulatie. Zolang je niet ongesteld wordt heb je waarschijnlijk nog geen eisprong gehad. Je zou eens kunnen overwegen om je temperatuur op te nemen. Daardoor wist ik dat mijn ovulatie nog steeds niet geweest was. Maar ook wanneer het toch eindelijk gebeurd was. En ik ben die ronde dus toch zwanger geworden.

Terug
Bovenaan