.

Hoi Anoniem,

Wat vervelend voor je zeg!

Ik denk niet dat je er mee hoeft te zitten dat je depressief bent. Je reactie is volkomen normaal! Je hebt veel meegemaakt in korte tijd en dat moet je emotioneel verwerken. Daarnaast gieren de hormonen door je lijf wat er voor zorgt dat je emotioneel nog labieler bent.. Dat hebben veel mensen! Helemaal in het begin van je zwangerschap.....

Probeer je gevoelens met iemand te delen. Sociale steun zoeken is nu heel verstandig. Dat helpt jou weer om wat sterker te worden.

Veel sterkte!! En bedenk: je bent niet de enige...

Hoi,

Het is zo klote om je zo te voelen. Ik weet hoe het is; heb zelf een terugkerende depressie gehad begin dit jaar. Ben daar nu wel uit, maar nog wel aan het leren. De gevoelens en emoties die daarbij komen kijken worden door de zwangerschapshormonen wel versterkt. Gelukkig heb ik een goede therapeut die mij daarbij helpt.

Mag ik jou adviseren naar de huisarts te gaan? Als het goed is, kun je daar jouw verhaal kwijt en krijg je advies en/of hulp. Ik hoop in elk geval dat jij net zo'n goede huisarts hebt als ik.

Hoi

Wat vervelend voor je! Ik herken veel uit jou verhaal... Behalve dat ik heel graag zwanger wilde worden ( bij mij eerste zwangerschap) maar kijk uit met al deze gebeurtenissen ik ben na de zwangerschap depressief gebleven :(

maar na goede hulp psycholoog ben ik er boven op gekomen. Nu zwanger van de tweede en zodra ik mij naar voel ga ik hulp zoeken ik wil nooit meer zo worden als de vorige keer

succes en blijf vooral praten xxx

Hoi,

Ik denk dat je wel heel sterk in je schoenen zou moeten staan om in jouw situatie niet depressief te zijn.

Ik heb ook depressies waar ik medicijnen voor slik, wel onder begeleiding van de psychiater nu gekeken of ik veilig zwanger kon worden hiermee. Ik heb 1 deel medicijnen moeten laten vallen, maar gelukkig ben ik hier ook heel stabiel mee.

Als je het niet trekt, zoals ik hier lees van je, zoek alsjeblieft hulp. Sommige dingen heb je gewoon een duwtje in de rug nodig om te verwerken, jouw situatie lijkt me daar ook een van.

Ga in ieder geval veel naar  buiten, een rondje wandelen of iets anders actiefs. dat helpt echt om depressies te bestrijden.

Succes! (en sterkte)

Ik ben ook een jonge mama! Toen mijn zoontje 1 maand was ben ik mijn vader verloren... ik ben toen in een zware depressie terecht gekomen. Maak een afspraak bij je huisarts

Terug
Bovenaan