5e of 6e ziekte

Weet iemand zo de verschijnselen van de 5e en 6e ziekte?
Heeft een kindje dat al es gehad?
Op de creche waar ik werk genoeg maar weet zo ff niet meer hoe het nog maar zit
Annique heeft nog steeds koorts en rode vlekken op haar borst, rug , buik en wangen..
Niet met blaasje/ pukkeltjes ofzo maar gewoon egaal. lijkt wel wat op warmte uitslag
Of is het uitslag van de koorts?
Had al wat gegoogled, maar wordt er niet heel veel wijs uit...
En met al die rare ziektes, wordt ik haast ongerust dat het iets anders is... dus daar moet ik maar niet teveel van lezen. hahaha
Als het er maandag nog zit ga ik maar ff naar ome dokter toe.

groetjes sandra

Kinderen die de huidverschijnselen hebben van de 5e ziekte zijn doorgaans niet ziek; soms is er enige koorts en malaise, maar dit stelt meestal niet veel voor. De huidafwijkingingen beginnen typisch met rode plekken op de wangen. Gemiddeld 24 uur na het verschijnen van de plekken op de wangen ontstaan rode vlekjes op de rest van de huid, meestal eerst op de bovenarmen en bovenbenen. Deze plekken jeuken meestal licht, maar geven soms helemaal geen klachten. Na 8-12   dagen zijn de huidafwijkingen verdwenen .
  .  
ff gegoogled,misschien heb je er wat aan?
Groetjes Tanja

6e ziekte;

In de eerste instantie krijgt je kindje hoge koorts, dit duurt 3 tot 5 dagen. Daarna lijkt je kindje genezen, maar na 1 a 2 dagen na het zakken van de koorts verschijnt de eerste uitslag. Er ontstaan dan kleine rode vlekjes op de romp. Deze verschijnen meestal niet op armen , benen en gezicht. De uitslag jeukt niet en trekt na enkele dagen vanzelf weer weg.
De zesde ziekte gaat vaak gepaard met gezwollen klieren in de nek en op het achterhoofd.

Beterschap in ieder geval,en als je het niet vertrouwd,huisarts bellen hoor!
Groetjes Tanja

mmm dank je wel..
lijkt wel op de uitslag die annique heeft, alleen heeft ze t nog niet zo vurig
maar wat ik van de 5e ziekte weet is dat ze 1 dag hevige koorts hebben en dan een paar dagen daarna breken vlekken uit..
dat was bij de kindjes op mijn werk zo, die dat hadden gehad..
maar annique heeft nog steeds koorts 39.2
misschien toch wel uitslag van de warmte van de koorts... hahaha ik weet t echt niet

Enzo heeft een tijdje geleden de 6e ziekte gehad. Hij had koorts, uitslag (wat trouwens niet jeukte) in de vorm van rode bultjes op gezicht en borst en niet willen eten en drinken. Hij was helemaal van de wereld en sliep de hele dag.
De ha adviseerde me dat als de koorts langer als 5 dagen aanhield of te hoog werd weer terug te komen. De rest: het verdwijnt vanzelf. Enzo voelde zich na een dag of 4 weer iets beter en nam de koorts inderdaad af.
Maar als je twijfelt of meer wilt weten gewoon naar de ha toe! Dan weet je het zeker.

succes!!
liefs
di silva

Sorry Sandra,ik kan je niet echt helpen maar ik hoop dat je kleine meisje wel snel weer beter is.
Geef haar maar een lekkere dikke knuf,liefs Kitty en Tess

Terug
Bovenaan