5e ziekte...wat zouden jullie doen?

He meiden,

Heb effe jullie advies nodig.. Hier op basisscholen heerst de vijfde ziekte, die kan in de eerste 20 weken van de zwschap gevaarlijk zijn. Nu hebben we vanmiddag een feestje van vrienden waarvan 1 kind de ziekte heeft en 1 volwassene het heeft gehad.. Die zijn nu niet meer besmettelijk overigens.. Wat zouden jullie doen? Gewoon gaan of niet? Mijn kinderen zitten ook op de basisschool en op het kdv dus die zouden het natuurlijk ook zo kunnen oplopen en dan kom ik er zeker mee in aanraking.. dus heb eigenlijk de neiging om gewoon te gaan... wat zouden jullie doen?
Thanx! liefs mv twee

Pffff jemig wat een dilemma, inderdaad je kinderen kunnen het ook al hebben dus de kans dat je er mee in aanraking komt is aanwezig.
Neem anders even contact op met de huisartsenpost of de VK om te overleggen....
Succes!

Dank voor jullie reacties. ik ben nu 17 weken... Ik heb besloten gewoon te gaan, we zitten buiten en ik zorg dat ik geen kinderen knuffel. De kans dat mijn kids het oplopen op school is groter dan dat ik het vanmiddag krijg, en mn kids kan ik echt niet vermijden.. Ik hou het gewoon goed in de gaten de komende weken en voel of zie ik iets raars dan ga ik meteen naar de huisarts. Moet overigens zeggen dat ik wrs bij de eerste zwschap wrs niet was gegaan, toen was ik overal zo voorzichtig mee, een beetje TE. Nu ben ik daar veel nuchterder in, kijk natuurlijk wel uit maar toch anders..
Nogmaals dank!

Dat heb ik ook hoor, bij de 1e zwangerschap dwong ik mezelf om gezond te eten, ook dingen die ik totaal niet lustte stouwde ik naar binnen. En zorgde dat ik geen 'gevaarlijke' dingen at en absoluut niet tilde e.d.
Nu ben ik een stuk makkelijker, ik sjouw me een slag in de rondte, tot een bepaalde grens uiteraard. Sport 2x in de week en ik eet wat ik lekker vind. Natuurlijk laat ik wel het rood vlees staan, maar een broodje gerookte zalm laat ik niet meer staan,
En als ik zin heb ik cola, dan neem ik cola hahaha
Ik denk altijd maar; komt wel goed!

hahaha

Heb het trouwens even opgezocht (je kan het altijd even navragen bij de ha) maar de 5e en 6e ziekte zijn niet schadelijk voor jou of je baby als je dat al een keer gehad hebt. Je bent daar als het goed is bij de intake voor getest (en voor een aantal andere ziektes)

toevallig staat er een heel stuk over in de ouders van nu

5de en 6de ziekte kunnen in de eerste 3 maanden gevaarlijk zijn, dan is het ook verstandig om de verloskundige even te bellen

daarna kan het eigenlijk geen kwaad.....

Terug
Bovenaan