5e ziekte

ooh mijn arme meisje heeft de 5e ziekte!! ze heeft er gelukkig niet heel erg veel last van.

ze is al een week wat jengelig en hangerig. zaterdag had ze ineens knalrode wangen en vanaf gister heel erg veel huiduitslag wat jeukt op de buik en rug en zelfs van onderen.... t ziet er zo zielig uit!

vanmorgen ff bij de ha geweest en die zag t meteen....

heeft 1 van jullie kindjes al een kinderziekte gehad?

groetjes

hoi hio

nou wij weten het niet zeker

ze had de griep dachten wij want wij hadden de griep. Mara was huilerig, rode wangen, rode bultjes en veel slapen.
toen heeft CB haar prikje uitgesteld voor een week maar was toch te vroeg, toen had ze ook nog 2 dagen koorts en heel huilerig

Maar het is dus niet zeker, griep, of 6e ziekte wat CB dacht. Ach ja dat was eht gelukkig.

gr sabine

mijn oudste heeft een paar keer de 5e en de 6e ziekte gehad.
geen pretje :(
1 keer had ze de 5e ziekte+ een bacteriele infectie.
gevolg: 5 dagen ziekenhuis.
5e ziekte is vrijwel onschuldig. tis zielig, maar niks ernstigs. die bacteriele infectie was de boosdoener dat ze letterlijk doodziek lag.

lekker verwennen, af en toe een zetpil geven en zorg dat ze genoeg vocht binnen krijgt.
(evt o.r.s. geven, voor de zekerheid)

aleiyah is haar hele leventje al verkouden (bijna 7 maanden) maar gelukkig nog niet echt ziek geweest. (ff afkloppen)

beterschap met je kleintje!

liefs, do

Wat toevallig mijn oudste heeft op dit moment de 5e ziekte. Tenminste dat denk ik , heb de huisarts gebeld en met de assistent besproken. Twijfel nog een beetje omdat hij ook wat blaasjes rond zijn mond heeft. Vind het wel moeilijk wat ik moet doen. We gaan oud en nieuw vieren met veel kinderen erbij. De assistent zei dat het nu niet meer besmettelijk is en op internet lees ik dat ook. Hij is verder niet ziek dus gaan denk ik toch maar.

@ juni: Beterschap en maar hopen dat ze er niet teveel last van krijgt.

Terug
Bovenaan