5maanden borstvoeding en nog steeds GEEN plannen om te stopen!!!

mijn klein man is nu 5 maanden en ik geeft dus ook al 5 maanden succesvol de borst....
wij ervaren het beide als iets heel prettigs dat ik verloppig nog niet van plan ben om te stopen... vind het gewoon supper gaar hoe goed hij het doet op mijn melk... hij woog een maande geleden al ruim 8 kilo dat is gewoon ruim twee keer zijn geboorte gewicht...
het natuur is toch iets heel bijzonders dat wij als moeder onze eigen kinderen zo groot kunnen brengen... eerst 9 maanden binnen van niks tot een klein mensje en dan nu kunnen zien groeien op onze melk...
over een maand gaan we begingen met vastvoedsel... ik weet dat hij er dan ook aan toen is... maar ergens zou ik gewoon voor altijd allen de borst willen geven... maar goed... ook hij moet zich verder ontwikkelen... dus zal die vastvoedsel er bij gaan krijgen... maar de borst zal ik blijven geven!!!

wilde gewoon even mijn geluk delen
 
Hoi revitally,

Leuk dat je het zo fijn vond om borstvoeding te geven. Ik had dat ook heel graag gewild. Mijn dochtertje is nu 6 maanden alweer.
Ik was vol goede moed begonnen aan borstvoeding maar de 10e dag na haar geboorte heb ik helaas een hele flinke borstontsteking gehad, en heb een week lang met 40 graden koorts en ook verschrikkelijk veel pijn op bed gelegen. Dus mijn keus was snel gemaakt toen mij door verloskundige gevraagd werd of ik door wilde gaan met borstvoeding. De eerste 10 dagen heeft ze een hele goede ondergrond gehad en daarna de fles.
Moeder natuur kan het natuurlijk heel goed sturen. Vrouwen in Amerika en vast wel ergens anders geven hun kinderen soms nog als ze 4 jaar zijn en zijn dan ook heel erg gelukkig. Ik persoonlijk vind 4 jaar wat oud om te stoppen maar ieder regelt het op zijn manier.
Heel veel plezier nog en geniet van het opgroeien van je zoontje.

Liefs Louke
 
Hier ook een borstvoedinggevende moeder ;)
Ik heb aan het begin veel moeite moeten doen hem aan de borst te krijgen. Hij had niet voldoende kracht om te drinken dus de 1e 6 weken gekolft en dat met de fles gegeven, hierna rustig de borst opgebouwd. En dat is gelukkig gelukt!!!!

Mijn zoon is nu bijna 6 maanden.
Eigenlijk wilde ik tot 6 maanden volledig borstvoeding geven, dat is niet gelukt, sinds een week of 2 geef ik fruithapje bij omdat mijn zoon niet meer tevreden wat met alleen de borst.
Wel genieten we er allebei erg van, al wordt mijn zoon steeds sneller afgeleid. De bedoeling is om nog even door te gaan inderdaad, maar het hangt er ook van af hoe het gaat met het drinken van mijn zoon.
(Hij is altijd een onrustige, afgeleide drinker geweest, en krijgt nu natuurlijk steeds meer mee van de wereld om hem heen, en dat is veel interessanter als alleen naar de borst kijken als de ergste honger is gestilt ;))
 
Hier helaas anderhalve week bv gegeven.. ik had vrij weinig. Na een kwartier/ 20 minuten gekolfd te hebben (beide kanten tegelijk) had ik maar 30 cc iedere keer. Ik kolfde minimaal 6 keer per dag..
Onze meid is 2 dagen na de geboorte in het ziekenhuis opgenomen wegens te veel afvallen en een infectie. Daar heeft ze bijvoeding gekregen en wilde ze niet meer aan de borst.. hoe klein ze ook was, ze duwde haarzelf van me af tijdens het aanleggen.. dat koste haar te veel energie die ze hard nodig had om weer aan te komen.
Toen was de keuze snel gemaakt.

Het deed wel zeer als ik iemand hoorde zeggen dat zij een heel weeshuis kon voorzien..
 
@loukeinlove... wat jammer dat het niet langer is geluk... maar inderdaad de goede bassis is er...
ook in nederland zijn er moeder die tot 4 jaar of zelf langer voeden... maar het is niet de norm... we zien wel waar en waanner we stopen voorlopig wil ik daar nog niet over na denken...

@vdh123... oooooooo meid wat een werk maar wat goed dat je door heb gezet.... en wat fijne dat het gelukt is...
ik denk dat we de 6maanden wel gaan halen... maar goed 5,5 vind ik ook goed hoor...
hier ook een die steeds meer de wereld wil ontdeken tijdens de eten of als die zo MOE is... maar goed... als ze vast eten krijgen... en dan snacht goed drinkten is het ook goed...
is het misschien een idee om met een dekentje of zo over de hoofd te voeden... ik heb ontdekt dat voor onze voorlopig liggen werkt.... meestal dan... dus samen liggen... (op de vloer... best een leuk gezicht)
 
@Francien jammer dat het niet gelukt is, ik kan me voorstellen dat het verveldend is als mensen zulke opmerkingen maken. Had ik aan het begin ook (mijn zoon was eerst veel afgevallen en kwam niet bij, voor we er achter kwamen dat hij niet voldoende kracht had om te drinken waren we een week ofzo verder, wat natuurlijk niet helpt bij de productie, gelukkig kwam met kolven mijn productie wel op gang) Ik heb me op een gegeven moment overheen gezet. hoor nu nog steeds vaak wat is hij klein e.d., maar denk dan ook gewoon klein maar fijn ;) (hij is nu bijna 6 maand en weegt ongeveer 6kg)
Je hebt goed je best gedaan!! En de gezondheid van je kindje is belangrijker, kunstvoeding is tegenwoordig ook goed!

@ revitally, ja ik wilde heel erg graag borstvoeding geven, was aantal keer bijna van plan om te stoppen, gelukkig begon hij net op tijd aan de borst te drinken.
Met deken over het hoofd heb ik geprobeerd, wordt hij boos van, duwt hij eerst de deken weg met zijn hand en gaat dan drinken ;), dus dat werkt niet bij ons. En liggend drinken lukt jammer genoeg ook niet, is nooit gelukt (dat was 's nachts en 's ochtends wel jammer maar goed...., die heeft hij nu niet meer nodig, en 's ochtends om 8 uur kan ik wel een keer normaal ontwaken en recht op gaan zitten he ;))
Haha het lijkt me idd wel leuk jullie samen op de grond te zien liggen!

Borstvoeding is een gezellig intiem moment heerlijk alleen met je kindje, wil er echt nog niet mee stoppen!
 
Hallo,

ik deel jouw geluk!al merk ik dat mijn kleine meid steeds meer behoefte heeft aan ander voedsel. het is mij gelukt om 6maanden volledig borstvoeding te geven,sinds 2 weken ah afbouwen naar 3 x per dag en dan naar ochtend&avond, dat wil ik nog zo lanmofelijk volhouden ! geniet van deze tijd dat doe ik ook nog steeds elke dag.
 
Ik geef mijn dochter nu ook al bijna 9 maanden de borst en ze krijg ook nog 3 maaltijden erbij.
Het is heel fijn zo met je kleintje.

Mijn andere dochter heb ik 15 maanden gegeven en mijn 2 eerste heb ik 6 maanden gegeven.
 
Terug
Bovenaan