5weken oud , 6voedingen

Onze zoon is van 8mei en drinkt al 2weken maar 6voedingen (borstvoeding) per dag.
Ongeveer 5.00-5.30 8.30-9.00 1200-1230 15.00 18.00 en laatste voeding rond 21.30 ,hij komt dan snachts weer rond 4.30 -5.00uur

Als ik Tussendoor een voeding bij wil geven moet hij hem niet. Advies van het CB omdat ze vonden dat hij te weinig was aangekomen (woog 23 mei 3710 gram en 3juni 3820 gram) om hem om 00.00uur nog wakker te maken voor een voeding, maar drinkt dan maar heel even en komt daarna om de 2uur en is helemaal van slag en uit ritme.
Ik kolf ook een paar keer per dag en kolf beide borsten helemaal leeg(110 ) en andere keer weer (90) Verder soms 1borst afkolven omdat hij soms maar 1borst wilt. (50) dus dat is voor een voorraad op te bouwen.
Als ik hem dan de fles geef (100) om te kijken hoeveel hij drinkt, drinkt hij altijd maar (80-90)

Zou hij dan wel genoeg binnen krijgen, als het 6x 85 zou zijn?

Ik moet de 25 ste terug naar het CB.


 
Ik geef flesvoeding, omdat borstvoeding helaas niet ging. Als richtlijn geven ze, bij flesvoeding, 150xaantal kilo's van het kind. Maar weet niet of dit ook zo is bij borstvoeding (denk het wel), alleen kun je niet weten hoeveel hij drinkt.
 
Ik geef ook bv. In het begin wilde dat niet echt op gang komen, dus heb ik contact gehad met een lactatiekundige.
Zij vertelde mij dat je met bv je kindje gewoon op vraag moet voeden. Dus gewoon wanneer het zelf wil en hoelang het zelf wil drinken.
Zolang het kindje net zoveel plasluiers als voedingen heeft en minimaal 3 poepluiers op een dag, hoef je je geen zorgen te maken, is mij verteld.

Juist omdat je niet weet hoeveel je kindje binnenkrijgt, moet je vertrouwen op je kindje en wanneer hij aangeeft honger te hebben.

Succes!

Liefs Daisy
 
Dankjewel voor de reactie.
Hij is goed aangekomen en zit prima op gewicht. Dus de hoeveelheid dat hij binnen krijgt is voldoende.
Ik geef nog steeds 6voedingen en laatste voeding een fles van wat ik gekolfd heb zodat ik weet wat hij binnen heeft voor de macht, hij drinkt dan 160cc en vraagt ongeveer n half uurtje later weer om voeding zo ongeveer kleine 10 minuten aan de borst en slaapt dan heerlijk 8uurtjes door.

Wel poept hij helaas niet veel 1 x in de 4 dagen. Het CB heeft gezegd dat dit geen kwaad, maar zodra er een poepbroek bij zit heb ik meteen de JACKPOT!
Wel heeft hij er erg last van als het n paar dagen wegblijft, infacol helpt n beetje maar niet echt heb ik het idee.

 
Fijn om te lezen dat je zoontje goed groeit, super hoor!
Ten aanzien van het ontlastingspatroon is het denk ik goed om te weten, dat het voor een volledig borstgevoede baby op deze leeftijd heel normaal is om meerdere dagen achtereen geen ontlasting te hebben. Alle voedingsstoffen uit moedermelk worden namelijk optimaal benut, waardoor het relatief weinig afvalstoffen overblijven. Heel efficiënt dus :))
Zolang de ontlasting zacht is en licht van kleur, is het in principe geen probleem. Dat neemt niet weg dat een baby er idd soms wel wat last van kan hebben. Dat heeft te maken met de darmperistaltiek en de zachte ontlasting, die als het ware soms 'terug schiet' (vergelijk het met een plastic zakje met vloeistof erin, het kan lastig zijn om alles naar één kant te knijpen). Wat je kunt doen om je zoontje te helpen is hem met zijn rug tegen jouw buik op je schoot zetten met zijn knietjes iets omhoog, in een ietwat ronde houding. Dit ontspant de kringspier. Die wat rondere houding kan ook worden bereikt door de baby in een (ergonomisch verantwoorde) draagdoek te dragen. Ook kan het nog wel eens helpen om het buikje te masseren (in cirkels om de navel, met de klok mee) of voorzichtig een fietsende beweging met de beentjes te maken.
Infacol heeft geen nut, omdat dit middel slechts is bedoeld om door voeding gevormde luchtbellen beter te laten ontsnappen. Daarnaast is het een middel op basis van een vorm van siliconen en kun je je afvragen of het wel wenselijk is dat een jong kindje dat binnenkrijgt...
Meer informatie over het ontlastingspatroon van borstgevoede baby's kun je hier vinden: http://www.borstvoeding.com/kindjeaandeborst/kraamtijd/ontlasting.html .
 
Terug
Bovenaan