6.1 weken zwanger en op echo leegvruchtzakje met dooerzakje

<p>Ik dacht bij de echo vorige week vrijdag 6.1 weken zwanger te zijn van mijn 4e kindje. Voor mijn vriend zijn eerste. We waren in de wolken. Eindelijk samen een kindje. De echo kreeg ik vroeg omdat ik boven 40 ben en al in het verleden een keer een miskraam heb gehad. Ik heb er spijt van zo vroeg. Ergste is dat ik korter blijk te zijn wat haast niet kan bij mijn berekening denk ik . 7/8 feb laatste keer ongesteld geworden. Positieve ovulatietest (die 4 dagen van te voren al positief test) 19 feb dus eisprong uiterlijk dan 24 feb. Zwangertest op 7 maart positief. Zou ik 6 weken moeten zijn maar de echo gaf alleen een stipje en leegvruchtzakje met dooierzakje te zien maar geen embryo. Dus moet rekening houden met een miskraam. 50/50. Heb ook 1x wat bloedverlies gehad maar was na ontlasting. Rn wat gekleurd slijm. Nu al dagen niets gezien. Voel me op en top zwanger. Deze week vrijdag terug voor een echo met hoop het dan toch goed is en er een mini baby te zien is? hoe groot zijn mijn kansen? Wie heeft dit ook gehad? Kan ik misschien toch paar daagjes korter zwanger zijn dan mijn berekening? </p>

Hoi! Ik ga ook voor je duimen, maar wil ook mijn verhaal met je delen, helaas de negatieve. 
2 weken geleden had ik mijn eerste echo, volgens eigen berekening zou ik 7+4 weken zwanger zijn. Helaas op de echo ook alleen een vruchtzakje te zien, er werd gezegd dat ik misschien minder ver ben of een miskraam zou krijgen. Had toen ook na ontlasting en seks wat lichtroze bloedverlies. 1 week later zou ik terug moeten komen, maar 4 dagen na de eerste echo begon ik meer en meer bloed te verliezen en hevige buikkrampen te krijgen, dag later check bij de gyn en had inderdaad een miskraam gehad. 
Ik ga heel hard voor je duimen dat het bij jou goed mag gaan! 

Ik een positief verhaal voor je! 
Ik ben met 6+1 naar de gyn geweest en daar waren 2 lege vruchtzakjes te zien. 
Een week later mochten we weer, vol spanning natuurlijk! En toen was er in 1 zakje toch echt een klein babytje te zien met zelfs een kloppend hartje! 
Het andere zakje is leeg gebleven, daar zou nog een vruchtje in kunnen groeien, maar die kans is heeeeeel klein. 
Dus geef de moed niet op hoor, zo zie je maar dat wij een week later zelfs een hartje zagen kloppen, dat was echt een verrassing!
Ik zal voor je duimen!

Een week later mochten we weer, vol spanning natuurlijk! En toen was er in 1 zakje toch echt een klein babytje te zien met zelfs een kloppend hartje! 
Het andere zakje is leeg gebleven, daar zou nog een vruchtje in kunnen groeien, maar die kans is heeeeeel klein. 
Dus geef de moed niet op hoor, zo zie je maar dat wij een week later zelfs een hartje zagen kloppen, dat was echt een verrassing!
Ik zal voor je duimen!

Ik zal voor je duimen!

Niet te snel geloven dat t niet goed zit... ik had een positieve test in t zieke huis, op echo niets te zien. 2 weken later weer voor een echo.. weer niets te zien  alleen een lege vruchtzak, geen dooierzak, geen vruchtje niets. Veel bloedverlies dus volgens de arts een missed abortion.. week later weer voor een echo, voor de zekerheid.. weer een geheel lege vruchtzak.. was inmiddels dus bijna 5 weken verder na mijn positieve zwangerschapstest. 
Ik kreeg medicatie mee om een miskraam op te wekken.. cytotec.. bleken bij mij niet te werken. Geen pijn geen bloed. Alleen bruin bloed wat ik al een aantal weken had. Ik terug naar t ziekenhuis voor curretage..nog even met de echo kijken.. wat zien we? Een vruchtje met kloppend hartje. Zo ineens van geheel lege vruchtzak naar vruchtje met een hartslag en al.. 
Dus neem nooit te snel aan van de arts dat t niet goed is. Als t niet goed is ruimt je lichaam t zelf wel op. Als de cytotec bij mij had gewerkt had ik nooit geweten dat er wel een levend vruchtje in zat.. bij mij was t vruchtje pas te zien na 7,5 week.. daarvoor was t een geheel lege vruchtzak. Bij mij was er zelfs geen dooierzak te zien.  Dus ik zou zeggen wacht t nog een week of drie af. 

Terug
Bovenaan