6,5 i.p.v. 8 weken zwanger

Spannend.. 2 weken geleden onze 1e echo gehad, allemaal nieuw voor ons aangezien ik zwanger ben van ons eerste kindje. Wij dachten zelf dat ik al 8 weken zwanger zou zijn dit bleek echter pas 6,5 week. De verloskundige schok eerst van de lengte van het kindje, ze vond dit erg klein en gaf aan dat het zo kan zijn dat het kindje een groeiachterstand heeft en het afwachten is tot ik een miskraam krijg omdat dit niet goed kan gaan. Later tijdens de echo kwam het hartje van ons kindje in beeld, die ging als een gek te keer. De verloskundige zei dat dit een erg goed teken was en dat het een sterk en gezond hartje is dus het ook zo kan zijn dat ik inderdaad op dat moment nog maar 6,5 week zwanger was. Morgen hebben we de tweede echo en ik ben erg benieuwd of ons kindje in de tussentijd gegroeit is, dat zou betekenen dat er dus niets aan de hand is. Pff wat een spanning brengt dit met zich mee. Aan mijn kwaaltjes te merken gaat het prima met het kindje wat ik ben hele dagen door misselijk en voel de banden in mijn buik constant, niezen doet zelfs zeer. Heeft iemand hier ervaring mee, het zelfde ongeveer ook meegemaakt?

Hier ongeveer hetzelfde verhaal; er zat meer dan een week tussen mijn berekening en de berekening van de echo. Ik ben er nu niet echt gerust op, helemaal omdat ik de afgelopen week me eigenlijk best prima voelde...., terwijl mijn zelfvertrouwen graag een aantal signalen krijgt om iets meer vertrouwen in deze zwschap te krijgen.
Succes met de echo!

ik word ook altijd terug gezet in de tijd, misschien niet anderhalve week maar wel een week ofzo. het kan best zijn dat de volgende echo weer een schepje erbij doet. sterkte!!

Vanochtend de 2e echo gehad... en alles is helemaal goed met ons kindje! Het was erg beweegelijk constant met de armpjes aan het zwaaien en het lag netjes met de voetjes gekruist over elkaar. De verloskundige was zeer tevreden en voor ons een hele opluchting. Nu kan het genieten van de zwangerschap beginnen!

Terug
Bovenaan