6,5 maand, en nog niet doorslapen

Beste mensen,

Ik heb me net pas ingeschreven, dit is allemaal nieuw voor mij.

Ik las net iets over niet doorslapen, maar het ging om kinderen van 11 weken enzo. Mijne is 28 week.

Ze sliep in het begin heel goed door, maar nu is het helemaal mis.

Ik geef mezelf de schuld, heb haar verkeerde gewoontes aangeleerd. Ze
is nm gewend om in mijn armen, aan de borst in slaap te vallen.

Onderhand wordt dat zwaar, ik moet haar dan nm slapend in bedje tillen
en ik dat lukt me haast niet meer. Heb last van mijn arm. Bovendien
piept ze dus elke keer als ze wakker wordt en ziet dat mama er niet is.
Ze drinkt haast nog elke 4 uur.

Zijn er anderen die hetzelfde probleem hebben of gehad hebben?

Zo ja, heeft iemand tips hoe je ervan af komt???

Nog een probleem is dat we superklein wonen, ik kan haar niet op een eigen kamer leggen.

Groet, Agnes

Hoi Jeltje!
Tja... da's een probleempje.
Zelf geef ik geen BV maar ik ben ook klein behuisd (dus ook op de kamer bij ons)
Op de piepjes moet je gewoon niet reageren, zolang het bij piepen blijft dan.

In ieder geval moet je nu consequent te werk gaan en niet meer uit bed halen om op de arm in slaap te laten vallen.
Dit zal ongetwijfeld een aantal gebroken nachten worden, maar dan ben je er ook vanaf.

Succes!!

lastig hoor, inderdaad erg streng zijn is volgens mij  de enige oplossing. Als ik jou was zou ik een hoekje in de woonkamer maken en ze daar s nachts neerzetten. Desnoods op de gang. Gelijk na de voeding daar neerleggen. Dan hoor je tenminste niet elk geluid. En als ze gaat huilen alleen even een speentje geven en dan snel terug naar je eigen bed.
en dan volhouden...desnoods met oordopjes, dat hebben wij ook gedaan. Hoe ouder ze wordt hoe moeilijker dus beter even een paar nachten doorbijten.
Succes!
groeten ELke

Hoi Jeltje,
ik heb heel veel aan het boek 'lekker slapen zonder huilen'. het is een 'lieve methode om je baby 'snachts te helpen doorslapen', gescheven door Elizabeth Pantley. Ook zij was een  moeder die haar kindje steeds op haar arm liet slapen... het is  zó knus!  En ze kon het niet over haar hart verkrijgen om haar kind te 'laten huilen'. Ik ook niet!  Er staan een heleboel tips in,  voor borst en flesgevoede babys, kindjes die in of  naast je bed liggen. Mijn dame van 5,5 maand  slaapt ook nog niet door... (ik heb het boek nog niet uit :) Ik ga snel weer verder lezen en ik wens je heel veel succes!

Terug
Bovenaan