6,5 maand en nog steeds spugen

Hoi, onze dochter van alweer bijna 7 maanden spuugt nog steeds na het eten. Vooral als ze  beweegt of op haar buikje ligt (wat ze erg graag doet). Ik vind dit erg vervelend (voor haar, maar ook voor de spullen waar ze op spuugt...) waardoor ik haar niet zo snel neerleg na een fles of hapje. Maar dit vind ik ook weer zielig, omdat ze zo op die manier niet zoveel aan spelen toe komt... Wie heeft er een tip of advies?? Ik heb al van een aantal mensen gehoord dat het vast wel overgaat als ze vast voedsel gaat eten...??
 
Hoi hoi,

Mijn dochter spuugde ook altijd na het eten enz.
Maar sinds ze vaster voedsel is gaan eten spuugt ze bijna niet meer.
We hebben bij de fles melk wat schepjes nutriton gedaan en sindsdien spuugt ze ook niet meer bij die fles.
Met fruithapje, pap  en groentenhapje spuugt ze helemaal niet.
En sinds kort krijgt ze ook stukjes brood en ook daar spuugt ze niet bij.
Maar het kan tot ze ongeveer 1 jaar duren voordat het spugen over is.
Komt door het maagklepje.
Maar inderdaad het is erg vervelend.
Succes ermee.

Groetjes Fanny
 
Het klinkt niet erg bemoedigend, maar onze zoon heeft gespuugd tot hij 1 jaar was.
Elke keer als hij een fles had gehad kwam er wel een beetje uit. Vooral toen hij op zijn buik kon liggen en kon tijgeren.
We hebben allerlei dingen geprobeerd, maar het  heeft nooit echt geholpen.
Toen hij 1 was, was het spugen ook eindelijk over.....
 
Hoi hoi,

Mijn oudste twee kinderen hebben beide reflux gehad. De oudste had geen medicijnen, maar spoog heel veel. De middelste heeft totdat hij 1,5 jaar was medicijnen gehad. Het werd inderdaad wel minder toen ze wat vaster voedsel gingen eten.

Mijn jongste (nu bijna 7maanden) spuugt ook heel veel. Vooral nu hij verkouden is spuugt hij zowieso elke ochtend een halve fles uit. Maar verder spuugt hij eigenlijk de hele dag door, ook nu hij wat fruit en groenten krijgt.
Hij ligt ook vaak op z'n buik en dan komt er regelmatig iets uit, ik blijf wassen!! Vooral met die groenten hapjes. Is eigenlijk nog viezer dan gewone flesvoeding.Het is ook niet zo dat het na een uurtje 'gezakt' is, hij blijft spugen. Ik ga ervanuit dat het net zoals bij de andere twee gaat; het gaat vanzelf over.... Maar lastig blijft het wel!

Groetjes
 
Terug
Bovenaan