6,5 maand en zitten

Hoi Allemaal,

Daan is nu 6,5 maand en kan sinds een week zelfstandig zitten, en zijn paps en mams natuurlijk wel heel erg trots dat Daan dat al kan.
Maar nu is mijn vraag moet ik nu wachten met bijvoorbeeld fietsen tot hij een maand of 8 is of zou dat ook wel eerder kunnen.
Daan zit nu namelijk ook al heel stevig hij speelt zittend en zelfs als hij lui is en jengelig is zit hij ook gewoon nog recht op. 10 minuten zitten is nu al geen uitzondering meer.
Ik ben benieuwd wat andere moeders doen en eventuele ervaringen.

Groetjes Saskia
 
Hallo,

wij hebben een hele vlotte jongen....met 4 1/2 a 5 maanden kon hij zitten en heel stevig zitten. Ik heb m meegenomen op de fiets...geen uren maar korte stukjes zodat hij kon wennen. Mijn dochter was ook zo snel en die ging ook mee en alles ging goed...steeds kleine stukjes..Nu is onze zoon 9 maanden en loopt en is heel druk en gezellig...alleen hij heeft hele korte beentjes dus t is net alsof hij een babytje is van 4 maanden.   Luister altijd naar je eigen gevoel, als jij denkt dat hij t aankan dan doe je t en anders niet.
Er zijn heel veel verschillende meningen over maar ik zou zeggen luister gewoon naar je eigen gevoel, het is jou kindje en jij kent m t beste en weet wat wel en niet goed is voor hem.

Mocht je gaan fietsen...geniet er van...het is zo leuk!!!

groet Jess

(oktober forum 25 en zwanger van de derde)
 
Ga op je gevoel af. Ik had Ellen met 5 maanden al in de fietsstoel, maar toen fietste ik erg rustig en beheerst.



Wat ik je aanraad is om eens met hem naar de buurtwinkel oid te
fietsen, en dan langzaam van stoepranden enzo te gaan, denken om
kuilen, hobbels.. zien of dat wat voor hem is.



Dan kun je langzaam aan dat op gaan bouwen zodat je ziet dat je kindje het er niet moeilijk mee heeft, en jij ook niet.



Als je namelijk rustig fietst, is er feitelijk geen verschil tussen een zitje en een buggy.

 
Terug
Bovenaan