6,5 maand veel spugen

Goedemorgen, mijn zoontje is nu 6.5 maand en heb speentje 3 gebruikt van dr Brown. Omdat hij ze flessen niet meer leeg dronk ( bijna allemaal) vandaar we zijn overgestapt naar speen 3. Enige nadeel ondanks de Johannes broodpitmeel komt ze ( meestal( ochtend fles er met golven uit. Zou speen 3 nog te groot zijn en te snel naar binnen gaan? Of misschien meer broodpitmeel? Bij sommige fruit combinaties komt het ook eruit. Hii heeft al broodpitmeel vanaf dat hij een week of 6 is. Ik denk dat terug gaan naar speen 2 anders een optie is. Hij heeft nog 4 flessen fruit stukjes brood en avond eten. Alleen sinds een aantal dagen wil meneer opeens snachts ook een beetje voeding. We zijn wel in een huisje in Nl misschien andere omgeving ofzo. Slapen is geen enkel probleem hij ligt zo alleen het snachts door slapen is helemaal weg.. misschien moeders met tips voor me?

Soms hebben ze even een periode dat ze wat minder drinken. En na 6 maanden gaat de hoeveelheid melk ook teruglopen en vaste voeding toenemen. bij het CB kreeg ik toen al het advies om de 2/3 maanden erna langzaam meer vaste voeding te geven en af te bouwen naar ongeveer 500ml melk. 
Dus ik denk niet dat je een grotere speen hoeft te gebruiken omdat hij nu even wat minder drinkt. Als speen 2 beter werkt, dan blijf je die gebruiken. 

Mijn dochter heeft tot een maand of 10 wel veel gespuugd. Echt wel hoeveelheden dat ik me afvroeg hoeveel ze van zo'n fles nou eigenlijk echt binnen kreeg. Eten ook. Pas toen ze veel minder melk dronk en veel meer vaste voeding at was dit sterk verminderd. Maar vanaf de geboorte tot een maand of 10 veel spugen. Spugen an sich is geen probleem. Verborgen reflux met veel klachten wel, en als de groei remt of er zijn niet genoeg plasluiers ook. Maar je hoeft geen jbpm toe te voegen voor alleen spugen. Dit is heel normaal babygedrag. 

Onze kreeg ook jbpm en de brown en speciale voeding en heeft tot een maand of 8/9 veel gekotst.... altijd wat onder hem leggen. Nu hij 2 is nergens meer last van

Terug
Bovenaan