6,5 maanden en 6 voedingen (fv en bv) is dat niet wat veel?

Hallo allemaal,

Mijn dochter van 6,5 maanden heeft ongeveer het volgende schema:

7.00 uur bv
9.30 uur fruit
11.30 uur pap en bv (deze voeding ben ik aan het afbouwen)
16.00 uur fv
17.30 groente
19.30 bv
23.00 en/of tussen 2.00 uur en 5.00 uur

De nachten zijn het meest lastig. Er zit totaal geen regelmaat in, maar probeer 's ochtends zo goed als het kan de draad weer op te pakken. Mijn vraag is het volgende
Ik heb ooit gehoord, dat er een max aan melk gegeven mag worden. Dan heb ik het over fv. Omdat ik langzaam ga afbouwen (voorlopig wil ik de ochtend en avondvoedingen zo lang mogelijk zelf blijven geven), kan het voorkomen, dat er wel 4 flessen (fv) van 200 cc in gaan en nog eens 2 keer bv.
Ik hoop, dat we nu de fruit en groentehap wat kunnen uitbreiden, waardoor ze winder melk nodig heeft.

Ik ben benieuwd!

Gr. Martine

quote: Martine28 schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('17-12-2007 21:47:47'));

Hallo allemaal,

Mijn dochter van 6,5 maanden heeft ongeveer het volgende schema:

7.00 uur bv
9.30 uur fruit
11.30 uur pap en bv (deze voeding ben ik aan het afbouwen)
16.00 uur fv
17.30 groente
19.30 bv
23.00 en/of tussen 2.00 uur en 5.00 uur

De nachten zijn het meest lastig. Er zit totaal geen regelmaat in, maar probeer 's ochtends zo goed als het kan de draad weer op te pakken. Mijn vraag is het volgende
Ik heb ooit gehoord, dat er een max aan melk gegeven mag worden. Dan heb ik het over fv. Omdat ik langzaam ga afbouwen (voorlopig wil ik de ochtend en avondvoedingen zo lang mogelijk zelf blijven geven), kan het voorkomen, dat er wel 4 flessen (fv) van 200 cc in gaan en nog eens 2 keer bv.
Ik hoop, dat we nu de fruit en groentehap wat kunnen uitbreiden, waardoor ze winder melk nodig heeft.

Ik ben benieuwd!

Gr. Martine

Ik vind het idd nogal veel......heb je de vraag en kwestie al eens voorgelegd bij het CB?
Mijn zoontje (5,5 maand) heeft ong het volgende schema.

6.00   Pap 180+6 schep en 3 tot 5 schep nutrix.
10.00 fruit
10.30 fles 180+6 schep
14.30 fles 180+6 schep
18.00 groente
18.30 fles 180+6 schep
00.00 fles 180+6 schep.

Misschien gaat bij jou straks het schema r ook zo uitzien als je met de BV bent gestopt? Dan ga je denk ik ook meer Fv geven en je kleine verzadigder raakt?

Hoop dat je er wat mee kan!

X Saskia
mv Rik 04-07-07

hoi,

als ik zo kijk zit je zeker aan het limiet wat melk betreft, mijn dochter van nu 7 maanden moest vanaf zes maanden van 5, naar 4 flessen en in plaats van die fles een bordje pap met 8 maanden is het de bedoeling dat ze  op drie flessen over gaan omdat ze dan ook een boterhammetje mogen dit mogen ze nu ook al, het schema voor een baby van 6 maanden is volgens het cb.

s,morgens fles
tussendoor; fruithap
s,middags, fles
tussendoor;   bordje pap
s,avonds; groente hap met eventueel aardappel, rijst en eventueel wat gekookt vlees.
Achteraf kan je wat melkvoeding geven.
en s,avonds voor het slapen gaan weer fles of bv.

In ieder geval niet meer voeding (melk) dan 1 liter per dag en hoe ouder ze worden des te minder ze moeten gaan drinken en meer vast  voedsel.

Ik zelf houd dit bovenste schema ook aan, s,nachts wilt ze wel wakker worden voor een flesje maar dan geef ik water of thee.

groetjes Bianca

Christian kreeg de volle 1 liter aan melk (in 5 voedingen fv), en na 6 maanden zijn we overgestapt naar opvolgmelk. Daarvan adviseren ze (ivm de samenstelling) niet meer dan 800 cc te geven, maar ja, toen kwam ik dus 200 cc (een hele fles!) te kort en dat liet meneertje weten ook, schreeuwende honger! Wat ik toen gedaan heb, in rap tempo bijvoeding gestart, zodat hij de calorieen die hij miste op een andere manier kreeg. Hij ging van 5 flessen melk met 6 maanden naar  3 flessen melk, 1 fles pap, 1 potje fruit (200 ml), 1 potje groente (200 ml), 2 liga's en water uit tuitbekertje met 7 maanden... En toen was meneer tevreden...
Dus ik zou zeker proberen om tenminste een fles te vervangen door fruit/groente, liga's, rijstewafels e.d. Zo krijgen ze vanzelf minder behoefte aan melk. Een kwestie van calorieen, denk ik dan.
Heel veel succes!

Terug
Bovenaan