6,5 week hoeveel voeding?

Hoe zwaar is je ukkie?
Ik heb een foldertje van het CB gekregen en die zeggen zo'n 150 ml per kilogram lichaamsgewicht.........ons meisje is ruim 5 kilo en krijgt zo'n 750 cc per dag, soms wat meer, soms wat minder........
Dus als jouw ukkie ongeveer 4 kilo weegt, keer 150 ml, zit je op de 600cc........
Dus even een rekensommetje voor jezelf......

Ons meisje is denk ik net zo oud als jouw kindje, geboren op 8 september dus ook zo'n 6,5 week. Ze was een forse baby, met zo'n 4200 gram bij de geboorte, dus die is nu ook nog wat zwaar en heeft dus meer nodig........

Bij vragen of twijfel kun je altijd overleggen met het CB he? Maar als je het idee hebt dat je kindje honger heeft of juist wat magertjes wordt kun je altijd wat extra's geven.
Bij maudy verdunnen we de voeding nu wat met ongeveer 15-20 cc water, want dat is echt een schrokkop en zo laat ze toch nog 3,5-4 uur tussen de voedingen......

Succes ermee!!!

Hallo,

Wij zijn afgelopen maandag bij het CB geweest, en onze Noud van 9 weken (nu dus 9,5) drinkt 5 keer 200 cc, en weegt 5330 gram, wij komen dus ruim boven de 150 cc per kg uit, maar mochten hem gerust nog wel wat meer geven als hij honger bleef houden. Hij is nl een erg hongerige baby....zolang hij niet veel te zwaar wordt voor zn leeftijd was er niets aan de hand en konden we gerust wat meer geven.
Ik zou zeggen kijk wat je baby vraagt, en geef dan die hoeveelheid.
Groetjes Jacky

Mooi om te horen............dan krijgt onze dame voor de nacht ook eens een mega fles..........kijken of ze wil gaan doorslapen!
En ach, als ze 3.5/4 uur zoet is, krijgt ze wel voldoende..........mocht dat niet zo zijn is het goed om te weten dat we inderdaad met een gerust hart wat meer mogen geven.

Jouw Noud en onze Maudy zijn denk ik even zwaar nu, maar nogmaals, Maudy was een forse pasgeborene.......zal haar volgende week ook weer eens wegen......na haar vreetbuien van afgelopen week. Zal me een klapper geven.

ik was ook eigenlijk erg verbaasd dat ze bij het CB hadden gezegd dat we gerust nog wel wat meer mochten geven....had ik niet verwacht. Sindsdien doe ik dat dan ook gewoon en hij drinkt met gemak zn flessen van 200 cc leeg.
Noud woog bij de geboorte 3620, en is nu dus goed bijgekomen in 9 weken tijd.
Groetjes!

Terug
Bovenaan