6,5 week ipv 8

Hoi meiden,

Ik ben een beetje ongerust geworden na onze eerste echo van vanmorgen.
Het koste vk erg veel moeite om het vruchtje in beeld te krijgen. Hierdoor ging mijn hartslag ook enorm omhoog wat het nog moeilijker maakte. We hebben uiteindelijk wel duidelijk wat gezien, alleen zag ze door mijn hoge hartslag niet duidelijk een kloppend hartje. Ze stelde voor om een inwendige echo te maken. Dit was helaas niet gelukt want het apparaat deed het op een of andere manier niet.
Dus opnieuw uitwendig geprobeerd en toen wel een kloppend hartje gevonden.
Nu schatte ze het ongeveer met haar metingen op 6,5 week.
Volgens mijn eigen berekeningen zou ik nu bijna 8 weken zijn, 7+6.
Ik vind het zo enorm spannend, ben verdrietig en heb tegelijkertijd ook nog hoop. Er gaat vanalles door me heen nu. Gelukkig mag ik volgende week terug komen om opnieuw te kijken.
Ondertussen ben ik nog steeds heel erg misselijk en moe. Maar dat zegt misschien niet zoveel.

Zijn er meer dames die zover zijn terug gezet?
Hoe is dit afgelopen?

Hey !

Begrijpelijk dat je je zorgen maakt dit had ik ook, maar wanneer je nog in zo’n vroeg stadium zit is het erg moeilijk op te meten.
Zolang er een kloppend hartje was ga uit van het positieve!
Ik ben in het begin ook 1,5 week terug gezet en nu vorige week met de termijnecho weer 1 week naar voren.

Ja hier ook! 3 weken teruggezet, toen weer 2 weken verder en uiteindelijk is er met 39 weken een jongen van ruim 8 pond geboren! Dus je hoeft je echt niet gelijk zorgen te maken als dit gebeurd!

Aah, bij dat termijn is uitwendige echo's altijd lastig. Ik kreeg hem inwendig.

Ik dacht bij mij zoon ook verder te zijn. Was ook onzeker of het wel goed zou zijn en heb gevraagd de volgende echo iets eerder te krijgen anders moest ik nog 4 weken wachten, nu 2. Bij die echo hebben ze het termijn aangepast. Bij week 39 bevallen, 8,5 pond. Dus kan maar zo dat ik uiteindelijk helemaal gelijk had met wat ik dacht.

Hoi!
Hier ook zo'n verhaal. 1e echo bij 7,5 week. Inwendig. Vruchtje zat flink verstopt tegen de baarmoederwand. De VK meet 6 weken. Maar ze zei er bij dat elke milimeter zo vroeg al gauw een paar dagen kon scheken. Ik mag over 2 weken terug, en het me niet verbazen als die 1,5w dan gecorigeerd wordt.
Een kloppend hartje is de beste indicatie. Bij mijn vorige zwangerschap werd ik ook 3 weken terug gezet bij een 8w echo. Geen hartje, maarja als ze 5 weken meten is dat logisch. Diezelfde avond ging t mis.
Ik bleek een windei te hebben. Wel vruchtzakje maar geen vruchtje. Nu heb ik wel al t hartje zien kloppen dat stelt gerusr
Succes met wachten!

Hoi,

Bij mijn dochter zeiden ze tijdens de 7 weken echo dat ik mij moest gaan voorbereiden op een miskraam. Nu loopt er hier een hele vrolijke peuter in het rond ?

Hee! Ik werd met 8 weken teruggezet naar 7. Maar uiteindelijk met 12 weken weer naar 12 weken. Met een vroege echo is het opmeten nog zo lastig! Dus ik zou me er niet te druk over maken (deed ik best wel en dat was totaal onnodig).

Terug
Bovenaan