6,5mnd en uit niks anders willen drinken dan uit de borst, flesweigeraar???

He hallo allemaal,

Ik wil verder gewoon BV blijven geven hoor of misschien toch een vervangen door de fles.
Maar het gaat mij er voorla om met dit weer dat mijn meisie genoeg vocht binnen krijgt,
maar dit lukt dus niet want ze wil echt geen fles!!! Ben al 2mnd aan het proberen met verschillende flesjes en spenen.

Heeft iemand misschien dit ook meegemaakt of weet iemand misschien tips b.v. tuitbeker, gewone beker, speciale speen of wat dan ook.

Want ik kan echt niet als tussendoortje een borst geven i.p.v. flesje diksap, want dan krijgt ze veel te veel borstvoedingen terwijl ik juist zou moeten minderen misschien.
En ik zou ook zo graag eens de deur uit willen kunnen en dat mijn vriend gewoon gekolfte melk of kv zou kunnen geven.

Alvast heeeeel erg bedankt.
Groetjes Nadine

Hoi anoek,

Kan me best voorstellen hoor dat je wilt afbouwen! Hier nog zo één!
Maar ik heb eigenlijk geen tips oid. Maar misschien kun je eens op het borstvoedingsforum kijken. Daar hebben ze veel ervaring en vast veel tips!!

Succes!

Mijn dochtertje is ruim 6 maanden en ook een echte fleswijgeraar!! Drinkt wel BV en water uit een tuitbeker en een gewoon bekertje en ook van een lepeltje.
De fles probeer ik nieteens meer, gaf alleen maar stress.

Is misschien de tommee tipee iets? of heb je die ook al geprobeerd?
Is een fles die eruit ziet en drinkt als een borst, ik heb vele goede reacties er van gehoord. maar zelf geen ervaring mee.

Succes dames!

Als je borstvoeding geeft op verzoek en ook wilt blijven geven hoef je je kindje geen ander drinken dan BV te geven hoor.
Met het warme weer willen ze misschien een keertje extra drinken, maar aan BV hebben ze echt genoeg.
Ik hoorde vorige week ook dat de BV met warm weer wat wateriger is, en daarmee dus ook wat dorstlessender. Geweldig toch, hoe de natuur dat regelt.

Met flesweigeren heb ik (gelukkig) geen ervaring, dus ik weet ook niet hoe je dat zou kunnen aanpakken.
Stel je vraag eens op http://www.borstvoedingsforum.nl Daar krijg ik altijd wel goede tips als ik met iets zit.

Karin, mama van Hannah (20-11-2006)

Om een bv-baby te leren drinken uit een fles (afgekolfde bv, water of kv in de toekomst) moet je de fles introduceren bij de leeftijd van 5-6 weken oud. Je baby leert dan de techniek om uit een fles te kunnen drinken.
Vaak is dit iets wat CB's vergeten te vertellen...
Wij hebben bij de leeftijd van 6 weken heel trouw het flesje geintroduceerd (met gekolfde bv). Dat ging eigenlijk direct goed. Het is dan de bedoeling om wekelijks de fles aan te bieden om de techniek onder controle te houden. Maar omdat het zo goed ging hebben we het er een beetje bij laten zitten. Twee weken voordat ons zoontje ging oefenen bij het KDV (was toen 4mnd) paniek in de tent. Hij wilde niet meer drinken uit de fles. Op verschillende momenten geprobeerd, door verschillende mensen met steeds dezelfde fles (difrax bredespeen). Maar nee, het mocht niet baten.
Op een gegeven moment ging bij mij een knop om en was mijn leus van de dag: "je krijgt niet de tiet, maar alleen de fles". De hele ochtends bij wakker worden en honger hebben een fles bv aangeboden. Maar meneer nam de speen niet in de mond. Het heeft veel traantjes gekost, zowel bij hem als bij mij. Maar uiteindelijk koos hij rond 11.30 uur eieren voor zijn geld en dronk uit de fles. Ik heb me nog nooit zo opgelucht gevoeld.
Het kan dus wel. Maar als je kindje rond de 6 maanden is, misschien werkt dan een andere methode  beter? Bijvoorbeeld een andere fles/beker met een rietje, of een gewoon bekertje. Een tuitbeker (liever niet antilek ivm aanleren van de techniek) kan ook. Er zijn ook flessespenen met een tuitje. Het "gevaar" met een tuit is dat er dan wel veel melk in één keer uit komt.
Sterkte!

Terug
Bovenaan