6 feb verloskundige

Had me gister op internet aangemeld bij de verloskundigen praktijk. Ben net gebeld en we mogen 6feb heen. Nu was de vraag of we een een vroege (inwendige) echo wilden..
Over 4 weken ben ik naar mijn berekening 8weken. En ze zei dat ze tussen de 8 en 10 weken een termijnecho doen.. dus ik snap de logica niet helemaal..

Wat doen jullie?

Liefs

Hoi hoi,

Ik heb 2 februari afspraak met de verloskundige en ook meteen een echo. Ik ben dan volgens mijn berekening ook 8 weken.
Dit is eigenlijk vooral praktisch omdat mijn vriend die week vrij is en ik het fijn vind als hij bij de eerste echo is. M
aar persoonlijk vind ik het ook wel fijn om een bevestiging te hebben dmv een echo...en niet nog een paar weken te wachten.
Het is denk ik maar net wat je zelf fijn vindt en goed voelt....

Succes met de beslissing!

Liefs

hoi renate!

ik heb 26 jan een echo en ben dan precies 8wk.
volgens mij is het per persoon verschillend of daar een inwendige of uitwendige echo voor nodig is.
in mijn vorige zwangerschap zagen we het hartje met een uitwendige echo met 8 wk. Waarschijnlijk kun je met 9 a 10 weken het hartje zeker zien en noemen ze daarom 8 weken een vroege echo?
Ik zou het anders ook niet weten!
Maar maak je niet ongerust, beide echo´s zijn niet erg, doet geen pijn, is wel fantastisch om het hartje te zien!

veel succes!

liefs
Fien

Hey meiden

Ik ben ook niet bang voor de pijn hoor want dat lijkt me ook allemaal wel mee te vallen. Maar ik vraag me af.. dan krijg je een vroege echo.. en dan 1a2 weken la
ter dus de termijn echo.. ?? ze zei ook tegen mij dat je dan met de vroege inwendige echo een bevestiging krijgt en het de hartactiviteit kan zien en /of horen..

Liefs

Bij een inwendige echo zien/horen ze volgens mij net iets eerder het hartje dan met een uitwendige echo.
En het is altijd leuk om een echo te krijgen, en vooral ook om de bevestiging te krijgen dat alles goed gaat met je kindje.

Hoi Renate,

Wat fijn voor je dat je al zo vroeg een echo mag.
Ik mag 8 februari en dan ben ik al 10 weken.. Maar met 12 mogen we weer.

Ze hebben bij mij niets over inwendige echo´s gehad maar veel succes!

Groetjes mariska

Wel prettig dat je zo snel mag! Ik heb geen idee wat de logica is, weet ook niet wat wijsheid is. Ik heb zelf nog geen idee wanneer we mogen: we gaan eerst een weekje op wintersport en dan maar eens bellen, ben dan 7 weken.

Liefs

Hi Renate,
op de website van mijn verloskundige staat dat je met twaalf weken weer een echo krijgt (8 wk de eerste, 12 wk de tweede), dus ik denk dat jij gewoon mag kiezen:
met 8 OF 9 OF10 weken
EN met 12 weken?
en anders zou ik ze gewoon bellen met je vraag!

Succes meid!

Sabien: fijne vakantie!

liefs
Fien

Terug
Bovenaan