6 IUI’s , 4 IVF TRANSFERS

Goede morgen

Ik heb reeds 6 IUI’s achter de rug en vandaag heb ik weer een negative resultaat van mijn IVF Transfer. Dit is ondertussen ook de 4de, ze zeggen altijd dat alles er schitterend eruit ziet maar toch wilt jet niet lukken? Ik voel me zo hulploos en heb het gevoel dat er wel iets mis is met mij. Ze zeggen dat ik een onverklaarbare vruchtbaarheid heb.. ik weet gewoon niet wat doen

Hoi hoi,

Ik herken je onzekerheid en ongeloof dat het ooit nog gaat gebeuren. Inmiddels heb ik ook 6 IUI’s gehad en vervolgens IVF, waarbij terugplaatsing leek gelukt (eerste positieve test ooit) maar vervolgens een miskraam heb gehad. Hier ook inderdaad geen directe oorzaak en ook wordt aangegeven dat de embryo’s er top uitzien.
Je voelt je zo machteloos en de gedachten dat het ‘nooit’ gaat lukken zijn zo naar. Ook ik heb het gevoel dat er iets mis is waardoor het niet lukt, maar dat is ook niet zo gek als je zo lang in een traject zit en nog steeds met lege handen staat. Hoe moeilijk ook moeten we positief blijven en geloven dat er een moment komt dat het gaat lukken, al voelt het zo mega oneerlijk!

Heb je binnenkort weer een terugplaatsing? Ik duim met je mee, probeer het vertrouwen te houden hoe moeilijk ook ☘️

Dag lieve dames,

Ik herken deze verhalen helemaal! Ook ik en mijn man zijn via de huisarts bij de fertiliteitskliniek terecht komen nadat wij maar niet zwanger werden. Het zaad van mijn man bleek erg slecht helaas. Ik heb 2 IVF's gehad, meerdere terugplaatsingen, enz. De IVF's gingen goed, maar ik werd (lees bleef...) niet zwanger. Heb 3 miskramen gehad, waarvan de 1e keer van een tweeling. Ook wij gingen van teleurstelling naar teleurstelling. Mijn man kreeg het advies om zink tabletten te nemen, dat bevordert de zaad kwaliteit. We hebben het toen een tijdje helemaal "los" gelaten, en we zijn overgestapt naar een paar inseminaties. En zo uit het niets, was ik in ronde 4 ineens toch zwanger! Inmiddels hebben we een heerlijk zoontje. Dus het kan echt!!! Ik wens jullie heel veel succes en hopelijk komt jullie wens ook snel uit.

Al is de situatie heel naar, heel fijn om herkenning te hebben vanuit andere die hetzelfde hebben doorgemaakt.

Wat fijn om te horen dat bij jou het uiteindelijk wel is gelukt na die vele teleurstellingen, dat geeft echt hoop om er nog wel in te blijven geloven. Zijn allen miskramen bij jou gedurende het IVF traject geweest? Ik heb 1x positief getest (na IVF), wat een miskraam is geworden (ook een tweeling trouwens, eeneiig).

Hoop op positievere tijden blijven we houden

Ja, klopt, ik heb alle 3 de miskramen tijdens ons traject gehad. Op de natuurlijke wijze zwanger worden was voor ons nagenoeg niet haalbaar, dus de arts adviseerde ons direct om met IVF te gaan starten. Ik heb destijds ook op een forum meegeschreven, volgens mij heette die zoiets als "de verdwaalde ooievaar". Meeschrijven met andere dames deed me erg goed. Elkaar steunen, meeleven, elkaars verhalen aanhoren. Maar blijf er vooral in geloven!! Ik heb meerdere positieve verhalen om mij heen meegemaakt bij stellen waar het uiteindelijk wel bij gelukt is, net als bij mij. Zelfs na meerdere jaren van wachten. Hoe moeilijk het ook is, probeer het een beetje los te laten, en blijf gewoon leven. Wij hebben op een gegeven moment een pauze ingelast, op advies van de arts. Was ik het in de eerste instantie niet mee eens (dat kwam vooral door mijn leeftijd), maar ook dat heeft mij goed geholpen. Een tijdje niks doen, niks hoeven, en daarna weer rustig aan de volgende ronde (voor mij toen de IUI) beginnen.

Heftig zeg zoveel teleurstellingen, ik vond de miskraam echt intens. Je denkt eindelijk iets positiefs te hebben bereikt en dan wordt het gevoelsmatig zo van je weggenomen.

Moeten nu ook sowieso wachten voor volgende poging, mag pas na twee (eigen) cyclussen weer verder. Zijn we dus zo weer een paar maanden verder, vond dat in eerste instantie eigenlijk te lang. Hier ook niet meer de allerjongsten. Maar denk dat ‘even rust’ na het gehele jaar continue achter elkaar vol met hormonen te zitten. Hopelijk dan weer ‘klaar’ om positief door te gaan voor de volgende poging. Hopelijk uiteindelijk net zo’n mooie uitkomst als bij jou!

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan