6 jaar en in bed plassen.....

Hallo,

Mijn zoon van 6,5 jr. plast regelmatig nog in bed.  Wij halen  hem 's avonds rond 23.00 u. uit zijn bed om  vervolgens  naar de  wc te gaan.  

Ik weet dat er iets bestaat van een plaswekker. Maar werkt dit echt goed? Weten jullie misschien wat (praktische) tips, hoe dit  probleem  op te lossen?

Ook i.v.m. het verschonen van het matras. Dat is iedere keer weer een behoorlijke klus.  Ik probeer het zo goed mogelijk schoon te maken, maar  soms hangt er nog weleens een vies luchtje aan. Bestaat er niet iets om het matras grondig te reinigen?
Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen....  
 
Mijn zoon van 5 en een half is 's nachts ook nog niet zindelijk. Hij past de grootste maat pampers van Libero nog. Af en toe gaat er ook wel eens bij langs hoor. Wij hebben bij Beter Bed een molton/hoeslaken gekocht waar aan de onderkant plastick zit zodat je het matras schoon houd. Daar overheen heb ik wel gewoon een leuk hoeslaken. Hij heeft alles in blauw en die molton/hoeslaken is wit.
Je kunt dat ding uitwassen op 95 graden en hij kan ook in de droger. Zelf was ik hem uit op 40 graden. Dan wordt het ook wel schoon, zoiets laat je toch niet nog een dag liggen. Ik heb 2 van die dingen gehaald zodat ik er 1 op reserve heb. Bij de Trekpleister hadden ze een keer een aanbieding van dat hoeslaken daar heb ik er ook 1 gekocht en dat bevalt ook goed.
Veel suc6 ermee!
Groetjes,
Rosaly
 
Hoi
misschien wat late reactie, maar wij hebben onze dochter ook op zo'n molton liggen. Bij de Hema gekocht.

Als je toch het matras  nat hebt, dan deed mijn moeder altijd het volgende: gelijk zout erop strooien (en niet te weinig). dit goed laten intrekken, met de stofzuiger eraf en weer herhalen. Net zo lang tot het helemaal geabsorbeerd is.

groeten
Melanie
 
Ook nog een late reactie. Mijn zoontje van 6  plast ook nog regelmatig in bed. Erg vervelend ivm het verschonen, maar hij zit er zelf  niet mee. Een plaswekker schijnt pas goed te werken als ze zelf persé willen en er ook last van hebben.  Het wordt pas aangeraden vanaf 7 jaar, 6 kan evt. ook. Bij ons is het wel duidelijk vermindert sinds we hem niet meer uit laten slapen in de vakantie en in het weekend. Hij blijkt namelijk 's morgens vroeg (vlak na de gewone opstaan tijd voor school) te plassen. Daarmee is ons probleem ook niet geheel opgelost hoor, wat hij plast ook nog vaak voor we hem laten plassen omstreeks 23.00 uur, vooral als hij in bad is geweest. En ik hen een speciale luierdoek, van dikke lagen katoen, bovenop zo'n molton met plastic onderkant. Heel soms is hij nl. onder de luierdoek gaan liggen. Waar ze nu te koop zijn weet ik helaas niet. Succes ermee en vooral heel veel geduld.      
 
hoi

ik heb van mijn werk absorberende  matjes meegenomen ik werk in een vphuis die kun je ook gewoon bij de apotheek halen die leg ik onder zijn matras hoes zodat alleen het laken nat word
 
Terug
Bovenaan