6 jaar en zwak in lezen en rekenen

Hallo,

Ik heb een zoontje van 6,5 jaar. Hij zit in groep 3 en vanaf het begin van het schooljaar kon hij niet meekomen met de rest in de groep. Het tempo is misschien ook aan de hoge kant, hij moet langer nadenken dan de rest etc. Verder is hij wel getest op zijn IQ en dat is 112, dus wat zijn intelligentie betreft, zou het geen probleem moeten zijn.

Ik moet erbij zeggen, dat wij nu als gezin een onderzoek voor hem aan het starten zijn (we zitten er middenin), dwz we kijken of hij iets van ADHD zou kunnen hebben, omdat dat in het verleden een keer geroepen is door een deskundige.

Wie zit in hetzelfde schuitje?

Groetjes
Vera
 
Hoi Vera,

Mijn dochter is nu 5 jr en zit voor de tweede keer in groep 1 zij komt ook niet mee als haar wat gevraagd wordt klapt ze dicht of ze heeft gewoon geen zin en wil alleen maar spelen of geeft gewoon geen antwoord als ze een taakje moet afmaken is ze erg langzaam en slordig en ze kan niet stil blijven zitten.
ze heeft nu wat testen gehad op de afdeling psychologie, en heb ik en de juf heel wat formulieren moeten invullen ook een v v a formulier: Voorloper Van ADHD ze denken dat ze een vorm van ADHD en misschien ook wel een ontwikkelingsachterstand dat verband heeft met haar vroeggeboorte.
Morgen moeten we weer naar het ziekenhuis voor andere testen en op 25 juni krijgen we de uitslag om te kijken of ze naar groep 2 kan op regulier onderwijs of naar speciaal onderwijs moet.
Al die testen je zou er gek van worden, maar ik ben eens benieuwd.

Succes met je zoon gr Ellen
 
Terug
Bovenaan