6 maand & nachtbraken

<p style="text-align: left;">Diepe zucht.</p><p>Nou lig ik dan weer met mijn zoontje naast mij in het grote bed. Eigenlijk heeft hij altijd prima geslapen in de nacht. Pasgeboren 2 voedingen en toen een lange tijd een fles om 22 uur en werd hij wakker voor een speen om 5 en later is de fles om 22 ook verdwenen van 't lijstje.</p><p>Aan het begin ging het top! Sliep netjes van 1930 tot 630. Wel met pauze, want vaak kwam hij een of twee keer per nacht voor een speen maar dit vond ik niet heel erg. Maar helaas de tijden werden steeds vroeger!? </p><p>6 uur oké.. Half 6 minder oké en nu tot mijn schrik half 5. Tussen 4 en 5 ergens word hij wakker en is hij klaarwakker. Hij begint te kletsen en te spelen in bed, ik laat hem gewoon liggen. Na een half uur begint hij te huilen, breng ik een speen en een flesje met iets voeding. Met geluk slaapt hij dan nog een kwartier..</p><p>Overdag slaapt hij 3 slaapjes: een uur, 2 uur en 45 min.</p><p>Langer wakker houden savonds? </p>
 
Heb je goede blinderende gordijnen? En heeft hij het niet te fris s nachts. Dit zijn 2 belangrijke dingen die er voor kunnen zorgen dat ze na hun diepe slaap rond 5u wakker worden. Op dat uur is hun lichaamstemperatuur het koudst. Wellicht extra kleertjes aan of dekentje erover als jullie gaan slapen. Of dus kamer donkerder maken? 
 
Poe, hier ook eentje. Sliep altijd prima 's nachts, totdat hij met 5 maanden tandjes kreeg, ziek werd, honger had en nog een keer ziek werd. Toen was 't gedaan met de pret. Wat wij nu proberen is het volgende: nog maar 2 slaapjes op een dag doen (en dan hopen op 2 lange, soms nog een klein powernapje eind van de dag), meer eten geven over de dag heen zodat hij goed verzadigd is, half uurtje later naar bed doen en goed rekening houden met de nacht temperatuur. Vannacht ging het zowaar goed! Hij heeft geslapen van half 8 tot 6 uur. 
 
 
Mamaaatje:
Heb vannacht weer een winterslaapzakje aangetrokken en vuilniszakken extra voor de ruiten gehangen. Het was echt pikdonker! Maar toch is half 5 een perfecte tijd voor hem om de dag te starten. 
 
Oohh hier ook na een weekend koorts (tandjes komen door, is dat t..) vreselijke nachten. Niet dat ze klaarwakker is, maar heeft honger.. en overdag drinkt en eet ze slecht.. lastig he?? Ik denk dat je moet hopen dat t zichzelf oplost. Volgens mij is t lastig sturen..
 
Welkom in het leven als mama!! Dit is heeeel normaal!! Iedereen denkt maar dat als kindjes eenmaal doorslapen, ze dit altijd blijven doen maar zo werkt het gewoon NIET! ;) 
Het eerste jaar zijn er periodes dat ze heerlijk doorslapen en dan weer weken dat ze meerdere keren op een nacht wakker worden. Wen er maar aan, niks aan te doen. Geef maar een klein flesje, aai over zn bol, opnieuw instoppen etc.. en een uur later kun je weer je bed uit. Mijn dochter is nu 19 maanden, pas vanaf 14 maanden slaapt ze écht elke nacht door, behalve als ze ziek is. 
Succes de komende maanden, dit hoort er gewoon bij!! Binnenkort komt de verlatingsangst, dromen, etc.. het is steeds wat!
 
Bedankt voor je berichtje! Dit soort dingen hoor je nou weinig haha. Hoor alleen maar dingen over doorslapen, geen nachtvoedingen, 12 uur achter elkaar in dromenland. En natuurlijk het "uitslapen"
Ik laat hem daarom ook zeker niet huilen, maarja het kon zijn dat het geen fase was maar iets wat ik "fout" doe!
 
 
Terug
Bovenaan