6 maand nog steeds niet goed slapen?

mijn zoontje is 6 maand en is regelmatig s nachts wakkker.
4 tot 6 keer zeker wel.
eerst wou ik graag de nachtvoeding eraf.
dat lukt redelijk hij krijgt een fles om ergens tussen 5 en 6 uur.
oke nu groeide hij hard en had ook wel wat nodig.
maar om 1 uur wordt hij al wakker lijkt me dan sterk dat hij dan al honger heeft. speentje gaat er doe ik er dan wel zo n 4 a 5 keer in tot dat hij om 5 uur de fles krijgt.
maar waarom huilt hij dan?............
vanavond laat ik de pap maar eens weg uit de fles? (misschien dat hij buikpijn heeft en het daar van komt? je verzint toch iets om het probleem te proberen op te lossen.
als hij wakker is slaat hij hard met zijn beentjes op en neer. (dit doet hij ook in bad maar dan omdat hij het heel leuk vind.) spuugd overdag redelijk.
hij is al vanaf zijn geboorte onrustig slaper. heeft tot 4 a 5 maand borstvoeding gehad.
herkend iemand dit en heb je toevallig al een oplossing? dan hoor ik het graag! verder is het een vrolijke baby. krijgt fruithap warm eten beetje brood en 5 fv. (waarvan hij de laatste tijd nu af en toe wat laat staan van fv.)
groetjes van marielle
 
Als ik zou mogen gokken zou ik denken dat de fopspeen het probleem is.

Mijn oudste dochter was ook keer op keer wakker 's-nachts. Wij steeds (soms wel elk uur) uit bed om de speen weer te geven. Ook al kon ze de speen zelf al in haar mondje doen. Toen we met 10 maanden de speen cold turkey hebben afgeleerd was het probleem in 1 nacht over. Ze sliep toen van 19 tot 7 in een keer door!

Ook bij haar begon het elke avond/nacht zo rond de tijd dat wij net sliepen/gingen slapen.
 
hey pauline
bedankt voor je tip.
al zal ik niet weten of het bij hem daar ook aan ligt.
(zal best kunnen hoor!)
maar overdag ligt hij ook weleens te huilen en dan heeft hij speentje er gewoon nog in.
de pap weg laten hielp vannacht niks (was ene kant ook al wel verwacht.)
een speen afleren dat heb ik met me dochter ook gedaan alleen was die toen al 2 dus daar kun je beetje op in praten geloof 3 nachten over gedaan.
(haar heb ik trouwens nooit s nachts op rodn 6 maand gehoord om haar speen weer terug te geven.)
cb komt ook nog langs die bellen vandaag als goed is voor een afspraak.
andere tips zijn ook mnog welkom hoor.
groetjes van marielle
 
Hoi,

Mijn dochter sliep ook zo onrustig toen ze 6 maanden was. Eerst gaf ik melk, dacht echt dat ze honger had, toen ik eens ging rekenen bleek dat ze al meer dan genoeg binnenkreeg. Toen ben ik haar water/ranja gaan geven. Gewoon in bed laten, hoofdje iets omhoog en laten drinken. Soms dronk ze niks, soms ineens een flesje leeg. Maar ze sliep igg wel door!! Was zuigbehoefte zei het cb. (dacht dat dat met 6 mnd wel voorbij zou zijn) Nu, ze is nu 15 mnd, is ze nog af en toe huilerig. Even een beetje drinken en weer slapen.

Ze slaapt wel met speen. Ik heb 3 spenen in bedje want ze gooit ze in haar slaap wel eens buiten het bedje. Nu kan ze zelf een nieuwe pakken, en slaapt ze weer verder. Succes!!!
 
Terug
Bovenaan