6 maanden: afbouwen avondfles help...hoe?

Elke avond moet ik mijn dochtertje Fleur van 6 maanden en 2 weken (8,5 kg) wakker maken voor de laatste fles. Ik wil die laatste fles gaan afbouwen maar weet niet goed hoe dat werkt. De laatste fles eerder geven en dan die van 19.00 uur minder melk geven?
Haar voedingschema is als volgt:

7.00 uur 180ml / 6 en  bambix  fijne granen
8.30 uur tot 10.30 slapen
10.30 uur fruithapje
11.30 uur 180ml / 6  
12.30 uur tot 15.00 uur slapen
15.00 uur 180ml / 6
16.30 uur tot 17.30 slapen
17.30 uur groentehap
19.00 uur 180ml /6

Ze heeft nu een heel voorspelbaar ritme dus ik hoop dat  ze bij het afbouwen blijft doorslapen... Ze krijgt sinds kort fruit en groente dus ze zou genoeg binnen moeten krijgen om de nacht door te trekken, zeker gezien haar gewicht van 8,5 kilo!

Hopelijk hebben jullie tips voor me!
Groetjes Kim
 
 
Hoi Kim,

Je zou kunnen kijken wat er gebeurt als je de fles niet geeft. Wordt ze dan midden in de nacht weer wakker of slaapt ze door tot een uur of 06.30 uur? Als je dat wat te 'eng' vindt zou je ook de fles van 19.00 uur een half uur tot een uur later kunnen geven. Ook zou je eventueel iets meer kunnen geven om 19.00-20.00 uur (210 cc). Maar ik zou dat laatste alleen doen als ze niet de hele nacht haalt. Je zou in dat geval ook wat nutrix in de melk kunnen doen.

Laat je weten hoe het gaat?

Groetjes,

Bella

PS wij geven hetzelfde schema alleen dan een fles minder. Wel eet hij al hele potjes fruit en groente op (6+ potjes); ik weet niet of dat bij jou ook zo is.  Als  ik mijn zoon rond 19.30 zijn laatste fles geef, redt hij het meestal prima tot 06.30 uur.
 
Hoi hoi;

Ik heb een mannetje van vijf jaar en een mannetje van ruim zes maanden. Dit laatste mannetje slaapt sinds ruim een week heerlijk door op fles van zeven uur.

Ik heb op een gegeven moment in de fles van zeven uur de rijstebloem gedaan en vervolgens het tijdstip van de late fles vervroegd met een kwartiertje en er telkens 30 cc minder in gedaan. Dit om de dag ofzo. Toen ik bij kwart voor tien was merkte ik dat hij nauwelijks dronk en toen heb ik hem laten doorslapen en het werkt!

Zo heb ik het ook bij mijn oudste gedaan.
Hopelijk heb je hier wat aan.

Suc6, groetjes,
Judith
 
Is geen oplossing voor afbouwen, maar onze zoon is 3 maanden en krijgt slapend de fles. We willen hem niet wakker maken want verstoord zijn nachtrust, het werkt echt prima!
 
Mijn zoontje is nu bijna 6 maanden.
Hij krijgt nu 5x180 cc, ik ben van plan om volgende week 4x 200 cc te geven zodat de laatste fles vervalt. Hij gaat dan namelijk ook groente krijgen en in de laatste fles van 18:30 geef ik pap wat ik nu ook doe bij de laatste fles.
Ik zou als ik jou was proberen de fles te verhogen dus naar 200 cc


succes
 
quote: pency reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('25-05-2009 10:41:09'));

Mijn zoontje is nu bijna 6 maanden.
Hij krijgt nu 5x180 cc, ik ben van plan om volgende week 4x 200 cc te geven zodat de laatste fles vervalt. Hij gaat dan namelijk ook groente krijgen en in de laatste fles van 18:30 geef ik pap wat ik nu ook doe bij de laatste fles.
Ik zou als ik jou was proberen de fles te verhogen dus naar 200 cc


succes



Als je groente gaat geven dan moet je de flessen niet meer groter maken hoor! Met 6 maanden is het minimum aan voeding dat ze nodig hebben 500cc.
Als je met opvolgmelk gaat beginnen dan wil je kind vaak zelf al minder per fles hebben. Opvolgmelk bevat namelijk extra zetmeel waardoor ze sneller een vol gevoel hebben.
 
hoi dirksmamma,

oh dat wist ik niet, bedankt!
dus ik hou dan gewoon toch 5 flessen van 180 cc ik kan dus niet 4 flessen van 200 cc geven zodat ik de laatste fles kan laten vervallen van 22 uur?

m'n zoontje krijgt nu al een aantal weken fruit, hij mag neem ik aan toch wel een heel potje nu?






 
Terug
Bovenaan