6 maanden dip of ben ik gewoon aan vakantie toe?

Hebben jullie (moeders van eerste kindje) ook last van de 6 maanden dip?
ik ben de laatste weken zo moe... en dat terwijl onze kleine al vanaf het begin doorslaapt en na zijn ontbijt vaak tot 9.00 of 10.00 door slaapt... Dus gebroken nachten ken ik eigenlijk niet...
Moeten we onbewust zo ontzettend wennen aan een kleine in huis en het aanpassen daaraan? Ik ervaar het namelijk totaal niet zo. Ben nu 3 maanden aan het werk, normaal gesproken zijn mijn periodes zonder vakantie veel langer... Collega (jonge vent zonder kinderen) zei pas nog tegen me: aan vakantie toe: je werkt net pas weer nadat je bijna een halfjaar thuis hebt gezeten...
Ben ik nu aan vakantie toe of bestaat deze dip echt?
Ben erg benieuwd.

hey Krissy

ik ben ook ontzettend moe, terwijl onze kleine meid ontzettend makkelijk is. Misschien wat je zegt onbewust wennen. Ik heb het altijd geweten aan het feit dat ik 3 weken na de bevalling weer in de schoolbanken zat en thuis aan het studeren. de laatste weken van studie en werk waren heel druk en ineens heb je 6 weken vakantie (onderwijs) en zit je hele dagen thuis. Mja misschien toch een dip. Ik weet het niet, zou kunnen.

Eigenlijk gaat alles vanzelf. Alles draait wel zoals het hoort te draaien. De nachten zijn niet heel makkelijk, maar volgens mij krijg ik wel genoeg slaap.
En toch...De kinderen zijn moe, ik ben moe... Misschien gewoon de tijd van het jaar? Ik merk dat het allemaal veel energie kost. Zeker als ik borstvoeding geef lig ik bijna te slapen in de stoel.
Ik weet van vorige keer dat het na 9 maanden pas echt lekker liep. Nog even geduld dus.

Tja die 'dip' herken ik wel... Ondanks dat wij geen vervelende nachten hebben, zijn wij ook echt kapot.. Het is voor ons nu 1,5 jaar geleden dat we echt vakantie hadden.

En die collega, tja die gaat wel anders praten als hij kinderen heeft... Want voor mij waren die weken verlof een worsteling met mezelf... Nu maikel 7 maanden is begin ik eindelijk meer tot rust te komen, maar helemaal rustig ben ik nog niet altijd... Daarvoor was ik vaak best wel gestresd. gewoon door de inpact wat zo'n schattig kleintje in je leven heeft. hoe leuk het ook is er veranderd gewoon veel en dat dat kost geestelijk (bij mij) best wel eens wat energie... Uit zoeken wat hij nu wil.. Alles is gewoon nieuw.. Nus weer een nieuw schema, dus het is weer zoeken naar balans....

Dus ik zeg de dip bestaat wel en vakantie zou niet verkeerd zijn :-D .. dat hoef je namelijk niks verplicht....

Terug
Bovenaan