6 maanden en 6 voedingen, is dat erg?

Hoi meiden,

Beetje stomme vraag misschien, maar tot voor kort gaf ik mijn zoontje volledige borstvoeding. Hij heeft nog nooit een nacht door geslapen, en zit dus nog op 6 voedingen per dag. Nu ben ik aan het afbouwen en zit ik op 3x borst en 3x fles. Nu wil ik nog een borstvoeding vervangen door een fles, waardoor hij op 4 flessen en 2 borstvoedingen komt. Nou lees ik hier steeds dat  alle baby's van 6 maanden nog maar 4 flessen krijgen, maar ik denk echt niet dat ik mijn zoontje z'n late avond voeding en z'n nacht voeding ineens kan ontzeggen. Is het erg dat hij dan zoveel krijgt? Hij krijgt tussendoor ook fruit en een korstje brood. Ik probeer ook elke dag groente te geven, maar dat weigert hij. Ik geloof dat hij fruit toch veel lekkerder vind dan groente...

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik maak me een beetje zorgen over zijn enorme voedselbehoefte....

Groetjes Judith

hoi mijn zoontje heeft alleen de eerste week bv gehad omdat hij meer honger had wat je kan doen is gewoon over op de fles of lekker zo doorgaan als hij niet te dik wordt en netje s volgens de normen groeit geen zorgen maken mijn zoon drinkt friso 1 comfort en krijgt ook nog 6 flessen van 230cc zelfs dus en nog wil hij meer lol maar is niet te dik en groeit goed het zijn gewoon grote eters. groetjes marijke.

o en ik vond ook fijn om te weten wat hij binnen kreeg aan de borst kun je niet weten of ze genoeg krijgen en op de fles sliep hij na een maand al door de hele nacht 2300 laatste fles en 7 uur eerste.

Hoi Judith,
Mijn zoontje van 6 maanden krijgt ook vaak 6 flessen op een dag. De ene dag wil hij wat eerder naar bed als de andere keer en dan valt er gewoon 1 voeding weg. We geven hem overigens altijd een fles van 180 cc + 6 schepjes + 3 schepjes Nutrix voordat hij naar bed gaat. Sinds we dit doen wordt hij 's nachts niet meer wakker van de honger.
Volgens mij moet je vooral in de gaten houden dat je kindje rond een liter vocht binnen krijgt en de een eet nu eenmaal wat meer dan de ander.
We zijn nu overigens bezig met fruit en groentehapjes en willen de ochtendfles ook gaan vervangen door een papfles. Ik vermoed dat we dan vanzelf over een tijdje minder flesvoedingen kunnen geven.
Nou, succes met alles en als je nog twijfelt zou ik gewoon even bellen naar het consultatiebureau of je wijkverpleegkundige.
Groetjes,
Laura

Terug
Bovenaan