6 maanden en 6 voedingen, is dat erg?

Hoi meiden,

Beetje stomme vraag misschien, maar tot voor kort gaf ik mijn zoontje volledige borstvoeding. Hij heeft nog nooit een nacht door geslapen, en zit dus nog op 6 voedingen per dag. Nu ben ik aan het afbouwen en zit ik op 3x borst en 3x fles. Nu wil ik nog een borstvoeding vervangen door een fles, waardoor hij op 4 flessen en 2 borstvoedingen komt. Nou lees ik hier steeds dat  alle baby's van 6 maanden nog maar 4 flessen krijgen, maar ik denk echt niet dat ik mijn zoontje z'n late avond voeding en z'n nacht voeding ineens kan ontzeggen. Is het erg dat hij dan zoveel krijgt? Hij krijgt tussendoor ook fruit en een korstje brood. Ik probeer ook elke dag groente te geven, maar dat weigert hij. Ik geloof dat hij fruit toch veel lekkerder vind dan groente...

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik maak me een beetje zorgen over zijn enorme voedselbehoefte....

Groetjes Judith

Hoi Judith,

Levi is nu 6 1/2 maand en krijgt nog steeds volledige bv en heeft ook nog een 6 a 7 een voeding nodig. Hij krijgt nu ook bijvoeding maar ziet dit echt als bijvoeding en wil daarnaast echt nog zijn melk. Ik weet niet hoe het zit als je nu steeds meer fv geeft maar met bv is het in ieder geval niet erg want dat mogen ze ip onbeperkt.

We hebben nu een aantal dagen geprobeerd om de laatste fles fv te geven met rijstebloem om te kijken of hij dan langer doorslaapt maar nee hoor hij komt gewoon dezelfde tijd weer voor een volgende voeding. Hebben dit eiegenlijk ook gedaan omdat iedereen zegt dat ze met fv wel doorslapen en dat het aan de bv ligt maar dat maakt dus niets uit. We hebben blijkbaar gewoon hongerlappen .

Vraag het anders even na bij het bc hoe het zit met de overgang naar fv en de hoeveel heden.

groetjes chimene

6 voedingen lijkt mij aan de hoge kant maarja ligt ook aan de hoeveelheden die hij krijgt per keer, ik zou even je CB checken, onze dean is 4 maanden en krijgt 4 flessen van 220 cc met 7 scheppen forte en nutrix erdoorheen.

Het uitrekken naar minder flessen is niet makkelijk er gaat veel energie inzitten met het uitstellen (wandelen, in   badje doen, spelen kortom afleiden)

BV kun je nooit  te veel geven ,dus wat dat betreft is  6 voedingen niet erg.
FV moet je nooit meer geven dan 1 liter per 24 uur, maar met de combinatie BV en FV kom je daar niet aan.
Gewoon lekker je kindje laten drinken wat hij wil hebben, de ene heeft nu eenmaal meer nodig dan de andere.
Je vooral niets aantrekken van moeders die al op minder voedingen zitten, zolang je kindje gewoon groeit.

Liefs Saskia

zolang je inderdaad niet over de 1000cc flessenvoedin heengaat lijkt het mij ook genn probleem.
Ik denk eerder dat hij nu hij meer flesvoeding krijgt er zelf een keer voedingen tussenuit gaat gooien.
OMdat flessevoeding zwaarder op de maag ligt dan borstvoeding die veel lichter verteerbaar is.

Terug
Bovenaan