6 maanden en ook nog niet doorslapen..................

hoi moeders,

Ik had ook al een reaktie geplaatst bij het kopje 5 maanden en nog niet doorslapen..........

Ook ik weet soms niet meer wat te doen. Die kleine van ons slaapt overdag goed. Ik leg hem in bedje zodra hij dat zelf aangeeft en dan slaapt hij heerlijk en ontspannen. Maar dan 's nachts. Het lijkt wel of hij die nachten maar niks vindt. Wij denken nu dat hij misschien wat angstig is...............2 ziekenhuisopnames achter de rug? Ja je denkt maar wat kan het zijn.

Herkennen jullie dat? Hij heeft 1 nacht doorgelapen nadat ik zijn kamer extra donker had gemaakt en zijn bedje op een andere plaats had gezet. (ik spreek over zo'n 5 weken geleden) Toen dacht ik, het gaat gebeuren............hij blijftdoorslapen....dus niet.Dus toen maar weer  bedje   terug gezet op de oude plaats. En van de week krijg ik het weer in mijn hoofd om de situatie weer terug te draaien naar  DIE ene nacht dat hij wel door sliep. Want  hij sliep door op  DIE plek en in een extra donkere kamer.........nee hoor.
Het is echt waar maar je gaat alles proberen.
Volgens mij kom ik nu over als een gefrustreerde moeder..........ja de ene dag kan ik er beter tegen dan de andere. Ik geef dat direct toe. Ik ben super trots op mijn kleine spruit en geniet ook echt van hem. Maar het zou allemaal zoveel schelen voor hem en voor ons!  


Nou weer een heel verhaal. Ik hoor graag jullie verhalen.

Hij krijgt vanavond zijn eerste papfles...................ben benieuwd

groetjes Celie
 
Hoi Celie,

Geen leuk antwoord, maar mijn zoontje is bijna 14 maanden en heeft nog steeds geen
1 nacht doorgeslapen. Zeer vermoeiend dus. Ze zeggen dat het vanzelf wel een keer komt. Dus toch maar volhouden.

Succes. Vera
 
Hey Celie

nog wat tips: Waarschijnlijk heb je ze allemaal al uitgeprobeerd maarja,

- muziekdoosje alleen aandoen als hij de nacht ingaat.
- stopcontact-lampje (zo'n oranje)  dan is er toch iets licht, herkenningspunt voor hem.
- slaapliedje!! (mijn zoontje is nu een halfjaar en ik doet het al voor hem haha)
- klok ophangen of wekker neerzetten
- als mijn zoontje de nacht (20:00)  ingaat heeft hij nog wel ganglicht wat naar binnenvalt.


Er schieten er vast later nog een paar in mijn gedachte maar kom er nu even niet op.

Zoals ik al zei je hebt het vast allemaal al gedaan.

Maar veel sterkte en succes.

Groetjes Marion
 
Hallo Celie,

Tja, misschien niet zo'n bevredigend antwoord.. Het ene kind slaapt al door met 5 weken en het andere kind met 14 maanden nog niet. Onze zoon sliep met 4/5 weken al door...
Je kan proberen een vast ritueel aan te houden tijdens het moment van slapen gaan. Maar waarschijnlijk doe je dat ook al. Dit is ons ritueel:
- luier verschonen
- pyama aan
- tandjes poetsen
- boekje lezen (of klein spelletje wat geschikt is voor je baby)
- slaapliedje
- in bed toedekken en weltrusten wensen.
Het slaapliedje zingen we op zijn kamer wanneer we hem nog even lekker heen en weer wiegen, daarna (halverwege het liedje) gaat Stan (17mnd) zijn bed in. Liedje uitzingen en dan zeg ik nog het versje "'s avonds als ik slapen ga zijn er veertien engeltjes die over mij waken". Ik weet niet of je hem kent. Stan vindt hem helemaal geweldig en wordt er rustig van. Daarna pak ik zijn knuffel waar een muziekdoosje inzit en zet hem aan.

Ik merk wel dat onze zoon meer moeite heeft met inslapen als hij overdag veel geslapen heeft.
Veel succes!
Groetjes Marieke
 
Terug
Bovenaan