6 maanden en slaapt ineens slecht

<p>Wat kan er met onze kleine aan de hand zijn?</p><p>Onze kleine meid is nu 6 maanden. We zijn eigenlijk gewend dat ze altijd heel makkelijk is en ook makkelijk slaapt. Ze is nu om precies te zijn 24 weken oud en sinds vorige week is dit ineens anders.</p><p>Ze ligt eigenlijk altijd rond 7/ half 8 op bed. Haar nachtvoeding hebben we verdeeld over de flesjes overdag want ze werd niet meer uit haar zelf wakker in de nacht en we moesten haar daar al een tijdje voor wakker maken, ze was dan vaak in zo'n diepe slaap nog, dat we eens gingen kijken hoe het zonder de nachtfles ging. Dat ging goed! Ze werd soms nog wel eens wakker in de nacht als ze een volle luier had, maar dat was een kwestie van verschonen en dan sliep ze weer door. Dit werkt dus hartstikke goed voor haar! Huilen deed ze bijna nooit. Als Aylin 5 minuten per dag huilt is het veel.</p><p>Wat nu.. Al een paar nachten achter elkaar is het nu zo dat ze (vanacht zelfs om het half uur/uur) huilend wakker wordt. De ene ene keer wordt ze ook daadwerkelijk wakker en de andere keer is het vooral in haar slaap. En nee, het zijn geen slaaphuiltjes zoals we die wel eens hebben gehoord. Het is écht zielig huilen en gaat ook niet na een paar huiltjes uit zichzelf voorbij. Vaak hoeven we er alleen even heen. Even sussen en fopspeen in. We zetten haar slaapmuziekje weer aan. Ze slaapt dan weer (eventjes) verder. We snappen er niks van! We vinden het voor haar (en ja, stiekem ook voor ons) zo sneu dat ze zo slecht slaapt nu. Haar dutjes overdag zijn ook korter en onrustig.</p><p>Iemand die dit ook kent? Of iemand die misschien gewoon weet hoe dit kan? Hoort het erbij? </p><p>Liefs, </p><p>Melissa</p>

Onze kleine meid is nu ook 6 maanden en heeft dit sinds 2 avonden ook ene klein beetje om 19.30 slaapt ze en dan rond 20.30 wordt ze huilend wakker en dan slaapt ze weer zodra we haar hebben opgepakt. En dan rond 21u nog een keer hetzelfde. Alleen slaapt ze dan hier wel weer door tot 7 a 7.30u
De opvang vertelde dat dit te maken kan hebben met een sprongetje die ze hebben gehad en dat ze die nu aan het verwerken zijn.

Is idd een sprongetje. Vaak gaan ze rond die leeftijd een mentale fase door en gaan ze weer iets nieuws leren. Het is ff uitzitten. Troosten en weer proberen te laten slapen

Ja hier ook mij dochtertje is 6 en half maand. Ze word elke keer krijsent en echt jammerend huilend wakker. Kan wel op een nacht onderhand 20x eruit. ?

Dank jullie voor jullie reacties! Ik had al zo'n vermoeden dat het bij een sprongetje kon horen. Ze heeft vandaag zelfs voor het eerst haar flesje in de ochtend niet leeggedronken, ze is zeker niet in haar nopjes op het moment. De arme meid! Nou, laten we maar hopen dat ze snel uit het sprongetje zijn he ?

[quote quote=10514372]Ja hier ook mij dochtertje is 6 en half maand. Ze word elke keer krijsent en echt jammerend huilend wakker. Kan wel op een nacht onderhand 20x eruit. ?[/quote]
@Leyla, precies dit! Sneu he. Hopelijk duurt het sprongetje niet zo lang. 'Oei ik groei' heeft het over zo'n 4 weken. Nou komt dat bij onze kleine niet altijd precies uit, dus daar hoop ik nu maar weer op haha

Terug
Bovenaan