6 maanden en vaste voeding + slapen

Mijn zoontje is nu 6 maanden en we zijn een paar weken geleden met groenten en fruit begonnen. Fruit vind hij heerlijk maar groente is geen succes. Alle ideetjes om groente wat aantrekkelijker te maken zijn welkom. Hij slaapt erg slecht. Ik geef nog borstvoeding maar als ik werk krijgt hij een fles. Mijn zoontje werd tot een paar weken geleden maar 1 keertje per nacht wakker maar nu maakt hij er een potje van. Alle ideeen en tips die mij kunnen helpen wat regelmaat en ritme te krijgen zijn heel erg welkom. Ook tips voor voedings tijden.
Gr. Vosje
 
Hoi,

Wat vervelend dat je kindje slecht slaapt. Ik geef zelf flesvoeding dus daar weet ik niet zoveel vanaf. Mijn dochtertje heeft het ook niet zo op groente dus ik ben er een halve liga doorheen gaan doen. Die kun je gewoon met de verse groente in de blender doen, of door een potje kruimelen. Dit maakt de smaak vaak iets zoeter. Misschien heb je er wat aan.

Dit is ons schema (mocht je er toch wat aan hebben)

8.00 wakker, aankleden
8.15 flesje melk
9.30 slapen
10.30 fruit
12.30 flesje melk
13.00 slapen
15.00 sapje of thee
15.30 soms een slaapje
17.00 groente
19.00 beetje pap
daarna slapen
21.00 maak ik haar wakker voor een flesje.

Succes!


 
hoi,
mijn zoontje is 6,5 maanden ben ook paar weken geleden begonnen met groente hij vind het ook niks. maar het gaat steeds beter.

ik ben begonnen met 2   3 theelepels groente vond het niks aan volgende dag hetzelfde vond nog steeds niet lekker ben een tijdje gestopt en nu 3 dagen geleden weer begonnen met 3 lepeltjes hij at het wel maar nog met tegenzin volgende dag nog een lepeltje erbij heeft het helemaal opgeten.

elke dag 1 lepeltje erbij het gaat nu prima.
maar wel steeds hetzelfde soort groente totdat hij het lekker vind om te eten.

succes melek
 
hoi,
mijn zoontje is 6,5 maanden ben ook paar weken geleden begonnen met groente hij vind het ook niks. maar het gaat steeds beter.

ik ben begonnen met 2   3 theelepels groente vond het niks aan volgende dag hetzelfde vond nog steeds niet lekker ben een tijdje gestopt en nu 3 dagen geleden weer begonnen met 3 lepeltjes hij at het wel maar nog met tegenzin volgende dag nog een lepeltje erbij heeft het helemaal opgeten.

elke dag 1 lepeltje erbij het gaat nu prima.
maar wel steeds hetzelfde soort groente totdat hij het lekker vind om te eten.

succes melek
 
Hoi

Ons dochtertje is nu 7 maanden, maar haar schema is nog hetzelfde als met 6 maanden. Ook zij vond de groente in het begin niet zo'n succes, maar het is gewoon even  doorzetten. Ik gaf ook altijd een dag of drie hetzelfde eten. Zo leren ze de smaak een beetje kennen. Ik ben begonnen met potjes en nu sinds 2 weken eet ze aardig met de pot mee. Dit is ongeveer ons schema:

08.00:                      Papfles
08.30-10.30:   Slapen
10.30:                     Fruit
12.00:                    Sneetje brood en een Fles
12.30-14.30:   Slapen
15.30:                     Fles
18.00:                      Warm eten en in bad
19.00                        Naar bed en slaapt dan tot de volgende morgen 08.00 ongeveer.

Succes!

Groetjes Essie
 
Terug
Bovenaan