6 maanden en veel wakker in de nacht

<p>Hey allemaal! </p><p>Mijn zoontje is nu 6 maanden en sliep altijd prima. Maar nu sinds vorige week word elke nacht slechter en slechter. Op dit moment word hij zo'n 3 keer per nacht ontroostbaar wakker en wil hij pas weer slapen na een paar slokjes drinken. Vannacht geen fles gedaan maar hij heeft het jawel 1 uur volgehouden.  (Niet laten huilen hoor, wel steeds getroost)</p><p>Overdag daarintegen huilt hij nu ook echt veel. Zeurt, jengelt en is zeer ontevreden. </p><p>Ik vind het nu best lastig, want nu zit ik snachts weer flessen te geven. En ben bang dat ik dit aanwen. </p>
 
Ze stoppen vanzelf weer eens met de fles snachts. Geen zorgen, onze zoon heeft tot 13 maanden de fles gehad en ging ineens doorslapen. Wel deden wij vanaf een maand of 9 de melk heeeel erg uitdunnen. Dus bv 1 schep melk op 180 water, omdat ze s'nachts  dan niet echt melk meer nodig hebben he. Maar hij accepteerde het, dus il.denk dat hij gewoon dorst had. Overigens zette ik de fles al klaar in de koelkast, dan hoefde ik het alleen op te warmen, hij dronk hem zelf leeg. Doe waar je je goed bij voelt en laat niemand je iets wijs maken. En ik snap dat je je nachtrust niet wilt inleveren ergens, omdat het zo goed ging. Maar kleintjes worden nu eenmaal wakker snachts. Ik probeerde het altijd te zien als een moment van genieten, nog even een aai over de bol, lekker de haartjes ruiken en een dikke knuffel, terwijl iedereen slaapt nog even een moment van liefde samen en daarna weer hup mn bed in om nog even verder te slapen voordat die blije oogjes je alweer opwachten om de dag te beginnen...
 
Wij hebben dat ook gehad met onze zoon rond 6 maanden. Nu moet ik er wel bij zeggen dat hij rond die tijd 2x flink ziek is geweest en er een tandje doorkwam. Toen dat achter de rug was, wilde hij nog steeds niet goed slapen 's nachts (1-3x wakker) en hij wilde absoluut niet weggelegd worden. We waren zo'n 2 uur per x bezig om hem weer in slaap te krijgen. 
Wij hebben hem, toen hij helemaal beter was, toch teruggelegd na z'n fles en schone luier, en laten huilen. Dat duurde 3 kwartier en toen was het klaar. Hij slaapt weer door als er niets aan de hand is (zoals het altijd was). Inmiddels is het weer zo dat wanneer hij 's nachts wakker wordt, er echt iets is.
Het is een persoonlijke keuze waar je voor kiest en ook heel afhankelijk van je kindje. Onze zoon heeft een flink temperament en is heel alert. Wij en de kinderarts hadden wel het idee dat hij gewend was om 's nachts in slaap te worden gewiegd en het gewoon niet meer pikte om zelf in slaap te vallen. De dagen zijn ook weer beter sinds hij 'snachts doorslaapt. 
 
Terug
Bovenaan