6 maanden geleden bevallen nu al weer 7 weken zwanger

<p>Ik ben 6 maanden geleden bevallen van mijn 1ste kindje.</p><p>Nu  ben ik 7 weken zwanger van ons tweede kindje. Zo spannend vind ik dit. Ook wat de reacties zijn  van anderen, vooral omdat dit zo snel is.. Zo stom dat ik mij hier druk om maak.</p><p>Als alles goed mag gaan, als ik beval dan is mijn 1ste kindje 13 maand.</p><p> </p><p>Heeft iemand van jullie ook maar weinig leeftijdverschil tussen je kinderen?</p><p>Hoe ging je daar mee om?</p><p> </p>
 
Gefeliciteerd. Ik ontmoette laatst iemand die 14 maanden ertussen had en dat heel fijn vond, omdat ze echt samen veel speelden en alles gelijk op ging. Grappige is dat ik zelf nu al kijk van wanneer we voor een tweede gaan. Ik ben nu een maand geleden bevallen. Ook ik denk wat zullen de reacties zijn als we straks over een half jaar weer beginnen enzo. Ik denk maar zo het is jullie keuze en alles heeft voor en nadelen ook. 
 
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Bij ons zit er straks ongeveer 23 maanden tussen - dus net geen twee jaar. Ben nu 32 weken zwanger van de tweede ;) Het heeft zijn voor en nadelen. Wat ik heel fijn vind is dat de kinderen straks heel goed met elkaar kunnen spelen en we alle fases sneller achter elkaar gehad hebben. Wat ik als heftig ervaar in deze zwangerschap, is dat de zwangerschap zelf iets zwaarder is fysiek gezien (meer krampen bij de groei van de baarmoeder, maar ook meer rugpijn en sneller vermoeid bijvoorbeeld). Komt vooral omdat mijn zoontje eigenlijk pas sinds 2 weken kan traplopen en ik hem daarvoor dus iedere keer de trap op en af moest tillen. Ook is hij nog wat meer afhankelijk van me, dus als hij er vandoor gaat moet ik achter hem aan rennen (wat met 32 weken ook niet per se meer bevorderlijk is haha), of het in bad doen wat soms gewoon niet meer zo goed lukt en ik mijn man dus moet vragen. Gelukkig heb ik een hele fijne man die me heel veel helpt daar waar hij kan als hij thuis is. Ook begint onze kleine dreumes nu in de voorfase te komen van de peuterpuberteit, dus dat kan soms ook wel voor heftige dagen zorgen als hij zijn zin niet krijgt of iets dergelijks.
Maar zoals ik al zei: alles heeft zijn voor- en nadelen. Het is niet dat ik nu denk: hadden we er maar mee gewacht! Je doorstaat het en hoe nuchterder je er mee kunt omgaan, hoe gemakkelijker je er doorheen komt - in mijn ogen.
 
 Ik ben vorig jaar op 30 juni bevallen van onze dochter en inmiddels ben ik 38 weken in verwachting van ons tweede kindje. Ik was dus na 3 maanden weer zwanger. Tja, iedereen heeft toch altijd zijn of haar mening wel klaar. Het is snel, niet gepland, maar zeker niet minder welkom. We wilden wel graag meer kindjes en nu gebeurde het zo snel, ik vind het eigenlijk alleen maar heel leuk. Het zal best heel pittig worden als straks de kleine geboren is maar ik hoor ook van mensen met dezelfde ervaring dat het de mooiste tijd van hun leven is geweest.
Heel veel succes met je zwangerschap! 
 
Terug
Bovenaan