6 maanden gestopt met pil nu op eens niet meer ongesteld

Myrth89

New member
6 maanden geleden stopte ik met het slikken van de pil na 11 jaar gebruikt te hebben. Eigenlijk werd ik gelijk netjes ongesteld. Ik schommelde tussen de 28 en 31 dagen iedere keer. In mei een week voordat ik ongesteld zou worden, kreeg ik hele erge steken in mijn hoofd dit hield twee dagen aan en werd om de dag dat ik ongesteld zou moeten worden ongesteld. In juni precies hetzelfde alleen ging dit nu gepaard met erge buikkrampen en diarree. In juli kreeg ik op de dag dat ik ongesteld werd heel erg last van mijn buik en ook weer diarree.

Nu ben ik ruim 9 dagen overtijd. Dit kwam als een erge tegenvaller voor ons wij wilden namelijk het gaan proberen voor een eerste kindje. Ik heb afgelopen donderdag toch maar een test gedaan (van de Hema) maar deze was negatief zoals ik al dacht.

Ik maak me dus wel een beetje zorgen.. Nu lees ik wel dat sommige meiden hier ook 'last' van hebben gehad? en naar de HA zijn geweest en daar een soortement van afgepoeierd worden.. Hebben jullie hier ervaring mee?
 
Hallo myrth,

Ik had precies hetzelfde en bij mij werd PCOS geconstateerd.. Dat is niks ernstigs, maar je hebt dan zoveel eiblaasjes dat er niet eentje dominant wordt, waardoor je geen eisprong krijgt. In veel gevallen zijn hier goede hormoonbehandelingen voor. Ikzelf gebruik nu clomid.

Ik hoop dat ik je zo een beetje op weg heb geholpen!

 
HI Ilona,

dankjewel voor je reactie :) Natuurlijk ben ik PCOS gaan zoeken op het internet maar ik lees toch best veel 'spookverhalen' over PCOS..

Wanneer ben jij naar de huisarts gegaan? Had jij precies dezelfde symptomen als ik?
 
Hi,

Hier na het stoppen met de pil eerst gewoon een redelijk constante cyclus van 28-35 dagen.
Na een half jaar werd dit opeens 35-50 dagen.
In juli vorig jaar een hele heftige menstruatie gehad en er letterlijk ziek van geweest. Daarna leek het wel of mijn lijf "gereset" was want in augustus bleek ik zwanger! Hoop dat dit voor jou ook zo zal zijn binnenkort.

Ik weet niet of je hoofdpijn constant was of af en toe steken? Het zou wellicht (hormonale) migraine kunnen zijn.
 
Hi M1988,

Dankjewel voor je 'geruststellende' reactie :)

Hoelang heeft de cyclus van jou aangehouden tussen de 35-50 dagen tot aan juli vorig jaar? Oh dat is fijn :) is alles goed gegaan??

Het waren steken die een dag aanhielden. Ik dacht dat het te maken had met weinig drinken op warme dagen, maar voelde wel anders dan anders.

Ik hoop in ieder geval binnenkort weer ongesteld te worden :) Ik voel het in ieder geval wel behoorlijk rommelen..
 
Hi!

Graag gedaan ;)

Alles is helemaal goed gegaan op de heftige bevalling na dan ;).. Inmiddels een gezond, vrolijk mannetje van 5 maanden!

Het heeft bij mij zo'n 5 maanden geduurd en de nodige ovulatie,- en zwangerschapstesten!

Zou met die hoofdpijn sowieso eens naar een huisarts gaan!
 
@M1988 Ah goed om te lezen! Lijkt me heerlijk om te kunnen genieten van zo'n kleintje :) Ik ben benieuwd hoelang het bij ons zal gaan duren ;)

Laatste tijd gelukkig geen last meer van gehad maar mocht het weer  terugkomen dan ga ik er zeker mee naar de huisarts.
 
Terug
Bovenaan