6 maanden hoe nu verder met de voeding?

Hallo,

Ik weet ff niet meer wat en hoe ik het moet doen. Wellicht dat jullie mij kunnen adviseren.

Mijn schema ziet er als volgt uit:

Mijn zoontje krijgt pas om
8.30 uur zijn 1e fles 200 cc
11.00 fruit hapje (klein potje)
13.00 2e fles 200 cc
16.00 groente hapje ( klein potje)
16.30 3e fles 150 cc
20.30 uur laatste fles 200 cc

Bij de laatste fles moet ik mijn zoontje wakker maken. Hij slaapt op dat moment zo erg vast dat het gewoon zielig is om hem wakker te maken.

De volgende ochtend vraagt hij nooit om de fles. Als ik hem om 09.30 uur  zou geven zou het ook geen probleem zijn. Is dit niet heel erg vreemd?

Misschien zou ik de laatste voeding naar 19.00 uur kunnen schuiven, zodat hij in een keer door kan slapen als ik hem om 19.00 uur in bed leg?

Kunnen jullie mij tips geven over jullie voedingsschema. Zou ik over kunnen gaan naar drie voedingen?? En hoe zit het met de pap, wanneer?

Hoop dat jullie mij kunnen helpen. zodat ik eindelijk eens wat structuur krijg!

Bedankt alvast!!!!

Britt

quote: Sjtumpke schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('15-10-2007 18:58:48'));

Mijn zoontje krijgt pas om
8.30 uur zijn 1e fles 200 cc
11.00 fruit hapje (klein potje)
13.00 2e fles 200 cc
16.00 groente hapje ( klein potje)
16.30 3e fles 150 cc
20.30 uur laatste fles 200 cc

Bij de laatste fles moet ik mijn zoontje wakker maken. Hij slaapt op dat moment zo erg vast dat het gewoon zielig is om hem wakker te maken.
De volgende ochtend vraagt hij nooit om de fles. Als ik hem om 09.30 uur  zou geven zou het ook geen probleem zijn. Is dit niet heel erg vreemd?
Misschien zou ik de laatste voeding naar 19.00 uur kunnen schuiven, zodat hij in een keer door kan slapen als ik hem om 19.00 uur in bed leg?
Kunnen jullie mij tips geven over jullie voedingsschema. Zou ik over kunnen gaan naar drie voedingen?? En hoe zit het met de pap, wanneer?

Ik heb je schema voor de makkelijkheid ff ingekort...
Als je je zoon wakker moet maken voor de laatste voeding (met sputteren) én de ochtendfles gaat er moeizaam in, dan kan je idd de laatste voeding vervroegen.
áls je écht pap wil proberen (hoeft niet natuurlijk) ik geef het in de ochtend in een fles, puur omdat mijn dochter dat op die manier het het lekkerst vind.
Ook kan je nu een volledig 6 maanden potje/hoeveelheid gaan geven. En wellicht dat ie na zijn avond eten zijn fles van lieverlee laat vervallen.

zo een beetje duidelijk??

Groetjes Debby mv B'Elanna (12 maanden)

Hoi,

Ik zou als ik jou was inderdaad die laatste voeding of laten vervallen of vervroegen om je zoontje niet wakker te hoeven maken. En dan 's morgens  beginnen met een lekkere papfles. En dat je nog niet zoveel structuur hebt in schema en zo (zoiets schreef je geloof ik), bij ons heeft dat ook minstens 6 maanden geduurd. Ik vond dat heel jammer want ik hou zelf heel veel van structuur maar het lukte gewoon niet. Nu gaat het veel beter (inmiddels 11 maanden) maar nog zitten we nogal eens te rommelen omdat het weer eens niet lukt. Maar afwijken van een schema hoeft niet erg te zijn als de situatie erom vraagt.

Heel veel succes,

Ida

Terug
Bovenaan