6 maanden hoeveel flessen graag tips!!!!

Ha allemaal,

Mijn dochter is 6 maanden maar wilt dr fles gewoon niet meer. Met wat lopen en wiegen krijg ik vaak t grootste gedeelte erin maar dat wordt steeds minder makkelijk. Het ligt niet aan de speen of de fles want dat heb ik al uitgeprobeerd..

Ze krijgt nog 4 flessen op een dag waarvan ik nu van de 2e pap maak en de 4e geef rond 22.30. Die 2 gaan goed. Ze komt ook nog wel eens snachts en dan drinkt ze wel beter dan overdags. Ze heeft wel last van tandjes maar heb vooral t idee dat ze gewoon denkt 'er komt wel waf anders straks'. Fruit en groente gaat erin als koek en met dr speen heeft ze ook geen problemen.

Iemand tips?

Misschien is ze toe aan minder flessen. Als ze goed groeit zou ik der gewoon meer vaste voeding geven en minder flessen. Heeft ze die fles van 22:30 egt nodig? Anders zou ik der lekker laten slapen en dan heeft ze overdag misschien meer honger

Bij ons is het:
0700 brood en fles
0900 fruit en water
1100 brood en fles
Naar bed
1500 baby snackje en water.
16:30 potje eten
1800 fles en naar bed

Dit doen we vanaf 6 maanden werkt bij ons prima

Ik zou gewoon die 4 flessen blijven aanbieden en kijken wat ze op drinkt...
Misschien heeft ze even minder intresse en komt het vanzelf weer terug.
Met 6 maanden zou ik nog rustig aandoen met de hapjes.

Hier ook baby van 6 maanden en begonnen met groente/fruit/brood. Nog 4 flesjes per dag van 200. Soms gaat het op en soms niet. Als hij bijvoorbeeld net een broodje op heeft drinkt hij minder. Maakt niet uit, is ook logisch want de maag wordt op een andere manier gevuld. Als hij savonds of snachts nog honger heeft horen we het wel. Op het CB zeiden ze ook dat 200 veel begint te worden als hij ook ernaast nog eet, dus als het flesje niet op gaat maakt het niet uit. Wel geef ik ook water als hij een hapje of broodje eet want genoeg vloeistof is belangrijk.

Mijne is ook 6 mnd en krijgt nu dit:
07.00u fles 180/6
10.00u fruitpotje
13.00u beetje oefenen met brood en daarna weer fles 180/6
17.00u avondpotje
20.00u iets grotere fles (verdikt met rijstebloem) of gewoon een pyama papje wat ze zelf stopt als ze genoeg heeft gehad

Dan zit ze precies rond de 1000 ? dus je mag er 1 fles aflaten inderdaad. Succes ?

Met 6 maanden krijgen ze idd meer interesse in de hapjes en brood, dus wat minder flesvoeding is echt niet gek. Heerlijk juist als ze het zelf op deze manier aangeeft.

Wij gaven met 6 maanden overigens nog 3 flessen (7.00-13.00-19.00) en soms in de nacht 90cc als ze wakker werden.

Maar als ze goed fruit en groente eet is dit prima he! Daar zitten ze al behoorlijk vol van, dat zijn complete maaltijden. Zeker als je een beetje brood erbij gaat geven.

Ik zou het gewoon aan blijven bieden, maar dan wat minder cc's, 180cc is een complete maaltijd. Wij gaven op den duur om 7.00 en 19.00 nog wel 180cc maar de andere flessen 120cc, omdat ze daar meer dan genoeg aan hebben naast fruit/groente/brood. Ik had altijd het gevoel op die leeftijd van 6 tot 12 maanden dat ze de heeeele dag aan het eten waren. Fles, hapjes, elke 2 uur ging er weer wat in en dat is eigenlijk echt veel. Zoveel eet je zelf nog niet eens.
Zolang ze groeit en er tevreden op is zou ik me niet teveel zorgen maken hoor!

Super bedankt allemaal!
Het stelt me zeker gerust! Ik geef voor t slapen gaan en savonds gewoon lekker die fles. En dan van 1 fles pap maken en heerlijk starten met brood. Loslaten dus! Fruit en groente eet ze fantastisch! Dus zal vast goed komen. Ook komt ze bijna elke nacht nog voor een klein flesje. Dus dan komt ze niks te kort aan melk.

Terug
Bovenaan