6 maanden in weken of maanden

Hoihoi,

Even een stomme vraag misschien.
Wij willen binnenkort beginnen met bijvoeding voor Evy. We hebben dus gewacht tot ongeveer 6 maanden.
Maar hoe tel je nu de 6 maanden?
In weken --> dus 24 weken of echt in maanden --> in Evy's geval dan 16-11.
Ze is vandaag precies 23 weken.
We willen beginnen met groentehapje, maar wat is daar de beste tijd voor.
Rond 9.30-10.00 en later dit vervangen door fruithapje of al meteen rond 17.00-18.00?
Graag jullie advies/ervaring.

Groetjes Iris mv Evy 16-05-08

Eh maakt het uit ? of je nou bij 24 wk begint of bij 6 maanden..lijkt mij niet..
Heb ook de ervaring nog niet, maar lijkt me handiger dat een groente hap bij het avondeten hoort..binnen een paar weken heeft ze die fruithap er toch ook bij en die lijkt me voor de ochtend.
Dat is trouwens ook een beetje eigen keus, en wat je beter uitkomt..familie van mij deed smidags fruit en sávonds groente...in de ochtend dus niks..

denk dat ook met het bijvoeden dus even zoeken is naar het juiste ritme.

succes
gr. bambi

Hahaha, ik lach je niet uit hoor Iris, maar ik vind het echt grappig, hihih.
Maanden tel je niet in weken, Evy is dus 16-11 6 maanden......

Maar, ik denk dat Tijn nu ook (ongeveer even oud als Evy) aan bijvoeding toe is. Ik ga hem vanavond voor het eerst een groentehapje geven. Ik geef het rond 18.30uu, voor zijn flesje. Ben benieuwd hoor.......
Heb ook wel eens gehoord dat er moeders zijn die het groentehapje smiddags geven, dan kun je gedurende de dag bekijken of je kind er tegen kan of niet.

Heel veel suc6 met bijvoeden, worden vast weer leuke foto's, haha

Liefs, eline

Hoi hoi..
Zoals de meiden hiervoor ook al schreven.. mijn inziens maakt het geen verschil of je kindje nu 2 wk eerder of later start met bijvoeding. Het is al mooi dat je hebt kunnen wachten tot ze ong 6 mnd is. Komt vast op zo'n korte tijd niet aan...
Wel wordt vaak geadviseerd om de eerste paar keer idd 'smorgens te starten met bijvoeding omdat je dan kan zien of je kindje er op reageert of niet. Stel je voor dat ze in het begin krampjes krijgt, dan heb je er 'snachts geen hinder van. Later kun je idd wel switchen met de tijd bijv tussen de middag. Zo hebben wij het tenminste gedaan. Elise begon met bijvoeding rond 5 mnd en inmiddels krijgt ze 2 x dgs.
Omstreeks 12 uur fruit, omstreeks 17 uur groente.
Succes.

Terug
Bovenaan