6 maanden, nog slapeloze nachten..

A

Anoniem

Guest
Helllupphhhh...

Ons zoontje Luuk, net 6 maanden, slaapt nog steeds niet door...
We hebben al een dochtertje van bijna 3 en iedereen lijdt onder deze zware nachten.
Luuk krijgt nu nog steeds 5 flessen per dag. De eerste rond 06.00 dan 10.30/14.30/19.00 en dan komt íe zelf rond 01.00/02.00
We hebben al heel wat stappen ondernomen. Zo slaapt hij al 3 maanden beneden (zodat hij zijn zus niet elke keer wakker maakt) we bakenen hem in, om 19.00 uur krijgt hij een papfles en we hebben zelfs hem 2 weken achter elkaar laten huilen... NIETS helpt... Ook hebben we 2 maanden achter elkaar hem wakker gemaakt om 23.00 uur voor de 5de fles, dan komt hij om 04.00 rustig weer!

Wie o wie heeft de verlossende tip voor ons?????????

Groetjes een wanhopige mama en papa en oververmoeide peuter..

PS overdag is Luuk een ontzettende vrolijke en lieve baby, nergens last van.
Onze dochter sliep met 6 weken van 2300 tot 0800 en met 3 maanden van 1900/0700...

Hoi Brenda,
Hier hetzelfde, mijn lieve vrolijke ventje slaapt overdag hoogstens 2x 30 minuten. Drinkt om 6.00 / 11.00 / 14.00 / 16.00 / 19.00 / 23.00 en 3.00 uur, fruithap 12.30 en avondeten 17.30. We hebben nu van 11.00 uur pap + limo gemaakt, want pap om 23.00 hielp niet. Kijken of dat helpt...... Laten huilen kan niet,want wij slapen op 1 kamer en het duurt nog 2 maanden vor we verhuizen. Inbakeren doe ik na 3.00 uur, want andes wil hij helemaal niet meer slapen. Ik heb het maar gewoon geaccepteerd, hij is nu 7 maanden. Sterkte ermee!
Groetjesn Nanna  

Hi Nanna,

Jeetje, was eet/drinkt 'ie veel!!! Pfff, jullie zijn echt de hele dag bezig met eten geven hahaha... Sterkte ermee... Mocht je ooit de oplossing weten, mail me even!

Groetjes Brenda

Hoi hoi,

Geef je Luuk al bijvoeding? En probeer de laatste flessen meer te geven, gewoon een grote fles eventueel maak je hem wakker om 22.30 uur. Misschien hongerig.

En anders meid, adviseer ik je eens naar een osteopaat te gaan. Heeft ons veel geholpen!

Suc6 meid.

Poeh, wat vermoeiend en lastig!

Mika is ook een onrustiger slaper dan z'n zus was/is. Tot 4 a 5 maanden heeft hij ook altijd moeite gehad met zelf weer in slaap vallen 's nachts en had hij ook vaak een flesje nodig om weer in slaap te komen (terwijl het niet kon liggen aan de papfles met 4 scheppen rijstebloem om 22.30 uur). Nu is hij nog zo'n 2 a 3 keer per week 's nachts wakker, maar meestal lukt het hem nu om zelf weer in slaap te komen. Een enkele keer moeten we er nog uit voor een flesje (kleintje van 90 a 120 ml; ik ben gestopt met hem volle flessen te geven 's nachts, omdat hij daarmee zijn dagritme in stand hield).
Op de een of andere manier heeft Mika nu wel zelf geleerd om weer in slaap te komen. We hebben hier geen speciale training op toegepast ofzo.

Sinds gisteren is Mika 6 mnd en doe ik ipv de rijstebloem 4 eetlepels Bambix Groeiontbijt (vanaf 6 mnd) in z'n laatste papfles. Ik weet dat het een hongerwolf is, dus om te voorkomen dat hij niet genoeg heeft aan de rijstebloemfles maar vast met Bambix begonnen.

Ik heb geen echte tips, maar ik leef wel met je mee!

Terug
Bovenaan