6 Maanden oud, wordt nu elke keer wakker tussen 12 en 6? (s'nachts)

<p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; hyphens: none; font-size: 17px; color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; background-color: #f7f8fa;">Sinds anderhalf week geleden slaapt onze Bodey (van iets meer dan 6 maanden) nu op zijn eigen kamertje. Ging goed, geen problemen. Hier en daar paar keer wakker geworden. </p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; hyphens: none; font-size: 17px; color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; background-color: #f7f8fa;">Maar nu wordt hij nu afgelopen 3 dagen midden in de nacht elke keer wakker tussen 12 en 6 uur in de ochtend. Eerst even babbelen of klein beetje huilen, maar dan over naar voluit huilen. Dan is hij klaar wakker, krijgt hij honger en dan slaapt hij pas weer anderhalf uur tot 2 uur later.</p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; hyphens: none; font-size: 17px; color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; background-color: #f7f8fa;">Erg vervelend als je zelf de volgende dag weer moet werken. Hij zuigt niet op zijn duim, dus hij is afhankelijk van zijn speen.<br style="box-sizing: inherit; outline: 0px;" /><br style="box-sizing: inherit; outline: 0px;" />Poging tot direct weer in slaap te sussen heeft ook geen zin. Hij gaat krijsen of hij geen zin meer heeft om te slapen.<br style="box-sizing: inherit; outline: 0px;" /><br style="box-sizing: inherit; outline: 0px;" />Kan iemand ons advies geven?</p>

Gewoon, flesje geven en verder slapen :) Dat is echt de beste en makkelijkste manier voor iedereen. Dat extra flesje is geen ramp hoor. Soms hebben ze dat gewoon even nodig. Gaat vanzelf weer over. Je plaagt alleen maar jezelf ermee als je dat flesje niet geeft en dus uren naar zn gejammer luistert en dan uiteindelijk tóch een fles moet geven..

Ik gaf altijd 90cc in de nacht, nooit een volle fles. Maar op die 90cc sliepen ze dan weer lekker verder. En ik ook :) En echt, het gaat écht vanzelf weer over. Eenmaal doorslapen betekent zeker niet dat ze dat altijd blijven doen!! Sommige periodes hebben ze gewoon weer even honger of verlatingsangst ofzo. Heel normaal.

Mijn dochters zijn nu 3 jaar en 17 maanden en ze slapen meestal wel door nu, maar nog steeds niet altijd hoor. Gebroken nachten horen erbij, de eerste 1-1.5 jaar is mijn ervaring. Elke nacht dat je wél door kan slapen is gewoon een gelukje!

Flesje gaf ik overigens in het donker, gewoon in hun bed. Dus geen geluid, geen licht en ze niet uit bed halen. Naast het ledikant gaan zitten op je knieën, flesje erin en zodra die leeg is, snel wegsluipen. :)

Onze dame heeft hier ook met periodes last van. (Ze is nu bijna 1 en laatst ook weer zo’n periode van een paar weken gehad) Als het slapen echt niet lukt, ook niet met bij haar blijven en haar hoofdje aaien, dan leggen we haar tussen ons in en eenmaal in slaap leggen we haar weer in haar eigen bedje. (Als we zelf niet in slaap gevallen zijn) Als het bij ons in bed nog steeds niet lukt dan krijgt ze bij ons ook een klein flesje van 60. 9/10 keer is ze dan zo in dromenland. Nu zitten we weer in een rustige periode en is het speentje geven meestal voldoende om weer lekker door te slapen.

Terug
Bovenaan