6 maanden oude baby wordt huilend en nog moe wakker

<p>Hallo, </p><p>Misschien zijn er meer moeders die mijn probleem begrijpen en misschien tips kunnen geven. </p><p>Ons dochtertje wordt sinds enkele weken na haar dutje huilend wakker. Als ik haar dan uit bed haal, is ze de rest van de dag erg prikkelbaar, jengelig en niks is goed...ik zie duidelijk dat ze eigenlijk nog niet is uitgeslapen maar als ik haar na een uurtje weer neerleg, protesteert ze. Hoe moe ze ook is. </p><p>Herkent iemand dit? Zijn er dingen die ik kan proberen?</p><p> </p>

Owja zo herkenbaar. Ik denk dat je in een sprongetje zit. Bij ond werden de sprongen steeds heftiget waarbij hij dus ook huilend wakker werd en de rest vd dag niet te genieten was haha. We lieten hem okk wel is eveb gaan en soms sliep hij nog even verder. Duurt max een paar weekjes en dan is het weer voorbij haha. Succes

Heb je een draagdoek of zak? Misschien krijg je haar daarin nog wel even in slaap als ze een tijdje wakker is geweest maar eigenlijk alweer/nog steeds moe.

GebruikerEM, 
Volgens het boek hebben we net een (hele zware) sprong achter de rug. Ze heeft weken achtereen gewoon overdag helemaal niet geslapen ook al was ze doodmoe... Heel vervelend. Zelfs achterin de auto of in de wandelwagen niet willen /kunnen slapen.
Sinds twee weken slaapt ze gelukkig weer even overdag... Maar niet lang en blijkbaar niet genoeg. 

Klijn, 
Ik heb een draagzak. Eén keer geprobeerd, niet echt een succes. Het is ook niet dat ze bij mij wil zijn want ook bij mij op schoot is ze jengelig en bozig. Ik hoop dat het een fase is en dat ook deze gauw weer over is! 

Gebruiker10102650,
Ik heb inderdaad gisteren hetzelfde geprobeerd. Wel even naar haar toe gaan om een aai over de bol te geven en even sussen.
Na 10 minuten viel ze voor 5 minuten (half) in slaap maar werd ze daarna krijsend wakker. Toen heb ik haar er maar uit gehaald. Misschien even een paar dagen zo volhouden?

Terug
Bovenaan