6 maanden ; schema

Hallo, aankomend weekend wordt mijn dochter 6 maanden en mag ze brood gaan eten en grotere & andere potjes. Ik weet niet zo goed hoe we over moeten op dit nieuwe ritme in combinatie met een stapje hoger in de flesvoeding en dus een fles minder?!<br />Ik zal hier onder even het ritme van nu opsommen, zouden jullie mee willen kijken hoe ik dit nu het beste aan kan pakken.<br />07.00 fles 180cc Nutrilon A.R 1 (ivm reflux)<br />+/- 10.00 fruithapje (+/- 6 ijsblokjes vers fruit)<br />11.00 fles 180cc Nutrilon A.R <br />15.00 fles 180cc Nutrilon A.R <br />+/- 17.30 groentehapje (olvarit potje 4+, eet alles op)<br />19.00 fles 180cc Nutrilon A.R <br />Ik wil liever niet in 1 keer over op Nutrilon 2 & brood & ander groente. Als er iets dan niet goed valt weet ik niet welke van de 3 het is. We hebben 5 maanden lang drama gehad met de flesvoeding dus wil het liever even rustig aanpakken.<br />Hebben jullie tips??<br />

Lijkt me een prima schema zo!
Qua flesvoeding kan je echt prima bij nr 1 blijven hoor! (Kijk maar even keuringsdienst van waarde!) Dus daar hoef je niks aan te veranderen.
Je kan nu langzaam aan wat aardappel/pasta/rijst kunnen toevoegen of stukjes brood bij de lunch.
met een maand of 8 gingen wij naar 3xmelk

Je hoeft toch niet op de 'verjaardag' van 6 maanden meteen alles om te gooien? Begin eens met brood toevoegen. Gaat dat een week helemaal goed zonder gekkigheid? Ga dan eens 'experimenteren' met andere hapjes.
En de overstap van nutrilon 1 naar 2: dat is bijna geen verandering, alleen maar wat toegevoegd ijzer. Daar gaat je kleine echt niet opeens overstuur van raken. Maar voor het geval: je kunt altijd even mengen om een iets geleidelijkere overgang te krijgen. Dus half blik 1 mengen met half blik 2...

Terug
Bovenaan